TP SA unieważniła przetarg na CRM

System CRM dla TP SA ma wdrożyć konsorcjum Sofrecom, w którego skład wchodzą również Prokom i PWC. Spółki podpisały list intencyjny w tej sprawie. Konsorcjum nie zostało jednak wybrane w przetargu, gdyż ten został dzień wcześniej unieważniony.

System CRM dla TP SA ma wdrożyć konsorcjum Sofrecom, w którego skład wchodzą również Prokom i PWC. Spółki podpisały list intencyjny w tej sprawie. Konsorcjum nie zostało jednak wybrane w przetargu, gdyż ten został dzień wcześniej unieważniony.

Sofrecom, spółka zależna France Telecom, wspólnie z Prokomem i PricewaterhouseCoopers Consulting wdrożą w Telekomunikacji Polskiej system CRM, służący do zarządzania relacjami z klientem. Przewidywana wartość kontraktu wynosi według nieoficjalnych informacji około 150 mln zł (choć może sięgnąć nawet 180 mln zł). Wcześniej analitycy szacowali wartość wdrożenia na 100 mln zł. Sofrecom nie został jednak wybrany w przetargu, choć był uważany za faworyta, gdyż 23 października konkurs został unieważniony. Powody takiej decyzji nie zostały ujawnione.

Reklama

Oferenci dostali pismo z TP SA, w którym poinformowano ich o unieważnieniu przetargu. W liście napisano też, że decyzja ta nie podlega oprotestowaniu - informuje osoba zbliżona do przetargu.



Umowa za miesiąc



List intencyjny między TP SA a konsorcjum dotyczy wstępnej współpracy oraz prowadzenia wyłącznych negocjacji w celu zawarcia umowy na pilotażowe wdrożenie w TP SA Systemu Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM). Do końca przyszłego tygodnia TP SA uzgodni z konsorcjum strategię wdrożenia systemu. Strony uzgodniły, że wynegocjują umowę w ciągu miesiąca od dnia podpisania listu intencyjnego.

Projekt obejmuje również stworzenie, przez Sofrecom i PricewaterhouseCoopers Consulting razem z TP SA, Centrum Kompetencyjnego w zakresie Centrów Obsługi Klientów oraz CRM. Usługi doradcze będą świadczone dla centrum przez firmę PeopleSoft.



Doświadczenie i zaplecze



Analitycy są podzieleni, czy tego rodzaju rozwiązanie powinno jak najszybciej zostać uruchomione.

- Jeżeli TP SA tego nie zrobi, w krótkim czasie może stracić dużą część klientów. Operator musi nauczyć się działać w warunkach konkurencji i zacząć walczyć o klientów. Taki system jest w tym bardzo pomocny - uważa analityk jednego z zachodnich banków inwestycyjnych.

- TP SA potrzebna jest gwałtowna restrukturyzacja, a system CRM przydałby się na jej końcowym etapie. W tej chwili jest na to za wcześnie - twierdzi Dorota Ubysz, analityk SG Securities.

- Telekom musi wiedzieć, czego oczekuje po tym rozwiązaniu. Inaczej pieniądze pójdą na marne - przestrzegał natomiast kilka tygodni temu Andrzej J. Piotrowski z Centrum im. Adama Smitha.



System gotowy



W TP SA zostanie wdrożony system Vantive Enterprice firmy PeopleSoft, na który licencję wykupił France Telecom dla wszystkich swoich spółek zależnych. W przetargu wybierano tylko firmę, która go wdroży. Rodzi się jednak pytanie, czy TP SA nie będzie musiała zapłacić swojemu inwestorowi opłat licencyjnych.

Jednocześnie w telekomie wciąż trwa postępowanie przetargowe na system billingowy. Wartość tego drugiego przetargu jest znacznie większa. Analitycy SSSB wycenili go na 500 mln zł. Możliwe, że suma ta będzie jednak wyższa (CRM wyceniono przecież na 100 mln zł, a ma kosztować 150 mln zł).

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: przetarg | konsorcjum | france | france telecom | analitycy | list intencyjny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »