"Puls Biznesu": Cała Polska buduje centra handlowe

Polska jest jednym z najbardziej aktywnych i największych rynków handlowych w Europie - pisze "Puls Biznesu", powołując się na raport firmy doradczej Cushman & Wakefield (C&W).

Polska jest jednym z najbardziej aktywnych i największych rynków handlowych w Europie - pisze "Puls Biznesu", powołując się na raport firmy doradczej Cushman & Wakefield (C&W).

Z opracowania C&W nt. rozwoju rynku centrów handlowych w Europie wynika bowiem, że Polska jest na 4. miejscu wśród krajów, w których w I połowie 2013 r. zbudowano najwięcej powierzchni handlowych i zajmuje 5. lokatę pod względem powierzchni, która ma zostać oddana do użytku od połowy tego roku do końca 2014.

W obu tych zestawieniach wyprzedziły nas Rosja i Turcja; w tym pierwszym także Wielka Brytania, a w drugim - Francja i Ukraina.

W Polsce spodziewamy się najintensywniejszego rozwoju inwestycji w niewielkie centra handlowe w miastach o populacji 30-50 tys. mieszkańców i w pełnowymiarowe placówki handlowe w dużych miastach - mówi Katarzyna Michnikowska z C&W.

Reklama

O chłonności naszego rynku świadczy wskaźnik powierzchni handlowej na 1 000 mieszkańców - podkreśla "PB". W Polsce wynosi on 225,1 mkw. i plasuje nas dopiero na 19. pozycji, nieco poniżej średniej w UE - 261,6 mkw.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | budowa | centrum handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »