Ruszyła inwestycja w Gliwicach. Obiekt jest wart 50 mln euro
W Gliwicach ruszyła budowa parku rozrywki holenderskiego dewelopera - pisze "Fakt". Inwestycja, warta 50 mln euro, ma wprowadzić na polski rynek nieznane dotąd rozwiązania. "To będzie zupełnie nowa koncepcja" - zapowiada Wouter Dekkers, CEO Momentum Leisure, podkreślając, że firma nadal kieruje ofertę do rodzin, jednak tym razem większy nacisk zostanie położony na starsze dzieci oraz młodzież. Według prognoz park ma przyciągać od 400 do 500 tys. gości rocznie, także z Czech i innych państw sąsiednich.
Jesienią 2025 r. inwestor uzyskał pozwolenie na budowę, co pozwoliło sfinalizować zakup działki od belgijskiej Mitiska REIM, właściciela kompleksu Europa Centralna. Modernizowany obiekt handlowy zostanie zintegrowany z nowym parkiem, co - zdaniem pomysłodawców - ma utworzyć znaczący regionalny hub rozrywkowy.
Momentum Leisure to koncept znany z parków tematycznych Majaland w Gdańsku i Warszawie. Park w Gliwicach, który ma zostać otwarty w 2027 roku, został przez inwestora określony "kluczowym elementem ekspansji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej".
Obiekt będzie zajmował 67 tys. m kw., z czego połowa będzie działała na zewnątrz. Nieprzypadkowa jest sama lokalizacja parku - inwestor podkreśla, że Europa Centralna ma zapewnić stały przepływ odwiedzających.
Rollercoastery i strefy tematyczne. Takie atrakcje zaplanowano w gliwickim obiekcie
Park rozrywki w Gliwicach będzie pierwszą inwestycją Momentum Leisure w Polsce zaprojektowaną od podstaw i bez udziału dotychczasowych partnerów koncepcyjnych. To również pierwszy projekt spółki z klasycznym, zewnętrznym wejściem - a nie z halą wewnętrzną, jak w przypadku dotychczasowych parków Majaland. Gliwicki obiekt powstanie pod zupełnie nową marką, której prezentację zaplanowano na II kwartał 2026 r. Koncepcję przygotowano wspólnie z amsterdamskim studiem Leisure Expert Group.
Motywami przewodnimi atrakcji będą znane postacie Nickelodeon - m.in. SpongeBob, Psi Patrol czy Wojownicze Żółwie Ninja, a także Smerfy. Strefy zaplanowano tak, by odpowiadały potrzebom dzieci w wieku 3-12 lat i umożliwiały rodzinne, interaktywne zabawy. Wśród kluczowych atrakcji znajdą się dwa rollercoastery firm Zierer i Gerstlauer, z czego jeden poprowadzony będzie częściowo na zewnątrz. Rozwiązanie takie zastosowano po raz pierwszy w polskich inwestycjach Momentum Leisure.










