Wszędzie to samo wytłumaczenie - pandemia

Bezczynność urzędów spowalnia gospodarkę. Aż 84 proc. inwestorów budowlanych odnotowało wydłużenie procedur administracyjnych w okresie pandemi.

Poniedziałkowa "Rzeczpospolita" informuje, że nawet trzy miesiące można czekać na zasiłek chorobowy, a miesiąc może trwać oczekiwanie na złożenie wniosku o dowód osobisty w urzędzie gminy. "Podłączenie prądu przez spółkę Skarbu Państwa zajmuje nawet 18 miesięcy, a gazu - 29" - zaznacza.

"Wszędzie to samo wytłumaczenie - pandemia" - podkreśla "Rz". Zauważa przy tym, że na wygodną wymówkę w postaci koronawirusa skarżą się też przedsiębiorcy. "Kiedyś w prostej sprawie gospodarczej na pierwszą rozprawę czekało się dwa miesiące. Teraz ponad rok" - mówi gazecie adwokat Radosław Płonka, ekspert BCC.

Reklama

Dziennik informuje też, że aż 84 proc. inwestorów odnotowało wydłużenie procedur administracyjnych w okresie pandemii. Tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Polski Związek Firm Deweloperskich. "Koronawirusem tłumaczy się teraz wszelkie zaniechania. To ma ogromny wpływ na gospodarkę" - podkreśla w rozmowie z "Rz" Jeremi Mordasewicz, doradca Konfederacji Lewiatan.

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

"Z odsieczą przychodzą sądy administracyjne" - zaznacza gazeta. "Twierdzą, że pandemia nie może stanowić uzasadnienia dla takich opóźnień, i orzekają o bezczynności organów" - wyjaśnia "Rz".

Jak dodaje, wytłumaczeniem bezczynności nie są też powtarzane od wielu miesięcy argumenty dotyczące liczby wniosków i problemów kadrowych. "Sądy nakazują urzędom przeorganizowanie pracy" - podkreśla dziennik.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: budownictwo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »