E-kontakt z Urzędem Skarbowym. Już 17 mln chętnych

Z e-Urzędu Skarbowego (e-US) korzysta już ponad 17 mln użytkowników, a ponad 2,4 mln z nich wyraziło zgodę na e-Korespondencję z administracją skarbową - podało cytowane przez PAP Ministerstwo Finansów. Większość, około 68 proc. zaświadczeń o które wnioskują klienci e-US, jest wydawanych automatycznie. “Doręczono 4,7 mln dokumentów i wysłano 3,5 mln pism” - wynika z danych e-Urzędu Skarbowego.

Dzięki e-Korespondencji w e-Urzędzie Skarbowym podatnicy mogą skontaktować się z Krajową Administracją Skarbową (KAS). Użytkownicy aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy mogą wysyłać i odbierać dokumenty na swoim smartfonie. A osoby, które zdecydują się na e-Korespondencję mają możliwość odbierania i wysyłania dokumentów za pomocą konta w e-US. "Dzięki temu mogą zaoszczędzić czas i w prosty sposób załatwić sprawy podatkowe" - podkreśla resort.  

Zwolnione z elektronicznego podpisu

Podatnicy coraz chętniej kontaktują się z administracją skarbową elektronicznie - zapewnia cytowana w informacji wiceszefowa KAS Małgorzata Krok. Coraz częściej wyrażają też zgodę na elektroniczne doręczenia dokumentów. Z danych Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że zrobiło to już ponad 2,4 mln osób. “Zgodę na e-Korespondencję można wyrazić np. przy okazji logowania do e-Urzędu Skarbowego w związku z rozliczeniem PIT" - zwraca uwagę Małgorzata Krok.

Reklama

Osoby, które zdecydowały się na e-Korespondencję mogą w e-Urzędzie Skarbowym w prosty sposób składać dokumenty dotyczące spraw podatkowych. Przygotowanie i wysłanie wybranego dokumentu czy deklaracji ułatwiają użytkownikom dostępne kreatory i automatyczne uzupełnianie danych. “Dokumenty wysyłane za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego nie wymagają podpisu elektronicznego" - podkreśla resort.

Dane podatników bezpieczne

Ministerstwo Finansów przypomniało, że użytkownicy serwisu e-Urząd Skarbowy, którzy korzystają z e-Korespondencji, mogą nie tylko wysyłać dokumenty do organów KAS, ale także odbierać je bezpośrednio na koncie w e-US i swoim smartfonie. “Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem” - informuje MF.

Resort zapewnia, że dokumenty składane i odbierane przez podatników w e-Urzędzie Skarbowym są przesyłane bezpiecznym kanałem komunikacji, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa informacji. “Bezpieczeństwo danych podatników jest jednym z priorytetów działania Krajowej Administracji Skarbowej" - podkreśla Ministerstwo Finansów. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »