KAS: Miliony rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych

W ciągu roku od uruchomienia rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym, z tej usługi podatnicy skorzystali 4 mln 753 tys. razy, a średni czas obsługi podatnika wyniósł 14 minut - wynika z informacji Krajowej Administracji Skarbowej.

Jak poinformowała rzeczniczka prasowa Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Anita Wielanek, we wtorek mija rok od udostępnienia podatnikom w całym kraju usługi +Umów wizytę w urzędzie skarbowym. Usługa ta umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika; ułatwia to załatwianie spraw urzędowych i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych grupach osób - wskazała KAS.

- Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano 4 mln 753 tys. wizyt, co daje średnio około 400 tys. wizyt miesięcznie. Najczęściej urzędy skarbowe odwiedzają podatnicy, którzy, chcą uzyskać zaświadczenia (30 proc. wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 proc.) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 proc.) - wyjaśniła rzeczniczka.

Reklama

Przypomniała, że wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl lub telefonicznie. W razie konieczności osobistej wizyty należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny.

Wskazała, że najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.

Wielanek zaznaczyła, że od września br. wprowadzono system powiadomień SMS, który z wyprzedzeniem przypomina o terminie wizyty w urzędzie.

- Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie - poinformowała KAS.

Administracja skarbowa wskazała, że na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić. Ponadto, system rezerwacji wizyt został zintegrowany z ankietami badającymi poziom zadowolenia podatników z wizyty w urzędzie. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, otrzymuje wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Według KAS w ten sposób pozyskiwane są opinie i wskazówki wykorzystywane do dalszej poprawy jakości obsługi podatników.

- Kolejnym krokiem, nad którym pracujemy jest integracja usługi +Umów wizytę+ z e-Urzędem Skarbowym i innymi elektronicznymi usługami udostępnianymi przez KAS. Chcemy żeby podczas umawiania wizyt pojawiała się informacja, że dana usługa może być zrealizowana zdalnie bez konieczności wizyty w urzędzie, jeżeli faktycznie istnieje taka możliwość - dodała rzeczniczka.

- Korzystajmy z e-usług i wspólnie dbajmy o bezpieczeństwo! - zaapelowała KAS.

***

PAP
Dowiedz się więcej na temat: podatki | skarbówka | urząd skarbowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »