MF: Niektórzy podatnicy muszą się rozliczyć do końca stycznia 2013 r.

Niektórzy podatnicy muszą się rozliczyć do końca stycznia - przypomina Ministerstwo Finansów w opublikowanym w piątek komunikacie. Chodzi m.in. o tzw. ryczałtowców czy podatników rozliczających się na zasadzie karty podatkowej.

MF wskazało, że do 31 stycznia powinni rozliczyć się z urzędem skarbowym podatnicy płacący m.in. zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów z działalności gospodarczej lub z tytułu umów najmu, podnajmu, dzierżawy czy innych umów o podobnym charakterze (PIT-28). Mogą to zrobić także w wersji elektronicznej.

"Z takiego sposobu przekazania rocznej deklaracji o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od podatku, mogą również skorzystać podatnicy opłacający podatek dochodowy w formie karty podatkowej (PIT-16A) oraz płacący zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów osób duchownych (PIT-19A) - także do 31 stycznia 2013 r." - wskazało MF w komunikacie.

Reklama

W komunikacie podkreślono, że podatnicy rozliczający na formularzu PIT-28 mogą korzystać z przysługujących ulg i odliczeń, przewidzianych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wypełnioną deklarację należy złożyć do 31 stycznia 2013 r., kierując je do urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania w ostatnim dniu roku podatkowego. Ministerstwo przypomina o prawidłowym wskazaniu swojego identyfikatora podatkowego. Teraz jest nim numer PESEL albo NIP.

Zgodnie z informacją MF numer PESEL wpisują osoby objęte rejestrem PESEL, które: nie prowadzą działalności gospodarczej, nie są zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług, nie są płatnikami (zarówno składek na ubezpieczenie społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne jak i podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika). Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z tych warunków podają NIP.

Resort zaznaczył, że deklaracje PIT-28, PIT-16A i PIT-19A można wysłać drogą elektroniczną bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego. W razie popełnienia błędu w formularzu w ten sam sposób składa się również korektę tych deklaracji.

"Najprościej zrobić to korzystając z darmowej, bezpiecznej i wygodnej aplikacji e-Deklaracje Desktop, przygotowanej przez Ministerstwo Finansów, lub korzystając z interaktywnych formularzy deklaracji znajdujących się na stronie e-Deklaracje w zakładce Formularze. Potwierdzeniem złożenia zeznania w tej formie jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru, które zawiera m.in. datę przyjęcia zeznania przez system e-Deklaracje" - wyjaśnia ministerstwo

Sprawdź: PROGRAM PIT 2012

PAP
Dowiedz się więcej na temat: podatnicy | Ministerstwo Finansów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »