Rusza kampania "Kraków tu płacę podatki"

Kraków jest kolejnym polskim miastem, które chce zachęcić swoich mieszkańców do płacenia podatków w mieście. Ci, którzy zdecydują się na taki krok, w tym roku mogą wziąć udział w konkursie i wygrać np. bilety lotnicze czy kurs fotografii.

W 2010 r. w Krakowie podatek dochodowy od osób fizycznych odprowadziło 561 tys. 247 osób. Według szacunków w stolicy Małopolski mieszka ok. 150 tys. osób, które z fiskusem rozliczają się w innych miejscowościach. Gdyby choć połowa z nich złożyła PIT w Krakowie, miasto zyskałoby blisko 112,5 mln zł - szacują władze miasta.

- Zameldowanie nie jest warunkiem koniecznym, by płacić tutaj podatki. Gdyby choć jedna trzecia z tych 150 tys. osób, do czego serdecznie zachęcamy, zdecydowała się na taki krok, sytuacja budżetu byłaby inna - mówił w czwartek na konferencji prasowej prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.

Reklama

Według przewodniczącego Rady Miasta Krakowa Bogusława Kośmidera, gdyby 150 tys. osób zapłaciło podatki w Krakowie, do budżetu wpłynęłoby ponad 200 mln zł, a to załatwiłoby większość problemów. Zastrzegł, że uzyskanie takiej kwoty nie jest możliwe szybko.

Do końca kwietnia będzie prowadzona kampania "Kraków tu płacę podatki". - Stawiamy w tej kampanii na pozytywne przesłanie. Chcemy, by wszyscy, którzy w Krakowie płacą podatki - nie tylko ci, którzy zdecydują się na to teraz - mieli z tego korzyści. Stąd hasło kampanii "Płacisz - wygrywasz podwójnie" - mówi przewodniczący Rady Miasta Krakowa Bogusław Kośmider. Dodał, że w kampanię mocno angażują się poszczególne dzielnice miasta.

Wszyscy, którzy poprawnie wypełnią formularz aktualizacyjny ZAP-3 wskazując w nim krakowski adres zamieszkania i złożą go w jednym z urzędów skarbowych na terenie Krakowa mogą wziąć udział w konkursie organizowanym na miejskim portalu internetowym. Na zwycięzców czekają m.in. wejściówki na miejskie wydarzenia kulturalne. Pierwsza tura konkursu trwa od 15 marca do końca czerwca, a kolejne do 30 września i do 15 grudnia.

Pobierz: program do rozliczeń PIT

- Kampania opiera się na przekazie "Płacisz - wygrywasz podwójnie". Raz wygrywa się, bo te podatki wracają w postaci inwestycji i zadań, które miasto finansuje, a drugi raz, bo można wygrać nagrody w konkursie - mówił dyrektor Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa Marcin Kandefer.

Po 1 kwietnia w wybranych miejscach pojawi się m.in. kilkadziesiąt billboardów. W budynkach krakowskich uczelni, urzędu miasta, w siedzibach Rad Dzielnic i wybranych firm zawiśnie 500 plakatów. Kampania będzie również obecna w komunikacji miejskiej dzięki spotom reklamowym wyświetlanym w BUS TV. Koszt kampanii to 16 tys. zł.

Jak mówił Kośmider, w przyszłości dla płacących podatki w Krakowie być może uda się wprowadzić preferencje przy rekrutacji dzieci do żłobków czy przedszkoli.

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kraków | podatki | bilety lotnicze | kampania | podatek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »