Glovo musi zapłacić 79 mln euro kary w Hiszpanii. To konsekwencja naruszeń praw pracowniczych

Glovo nie zatrudniało swoich kurierów na umowie o pracę, co jest niezgodne z hiszpańskim prawem. Tym samym firma została ukarana grzywną w wysokości 79 mln euro - podają wiadomoscihandlowe.pl.

O sprawie pisze Reuters, a o karze poinformowała Yolanda Diaz, minister pracy Hiszpanii.  

- Glovo naruszyło podstawowe prawa pracownicze i utrudniał śledztwo. Z tego powodu podjęto działania przeciwko firmie. Sprawimy, że będą działali zgodnie z prawem - powiedziała minister.

Przedstawiciele Glovo nie skomentowali sprawy.

W 2021 roku w Hiszpanii zaczęło obowiązywać prawo, które wymaga, aby kurierzy pracujący dla platform spożywczych byli zatrudnieni na umowę o pracę, a nie jako freelancerzy.

Delivery Hero (od niedawna właściciel Glovo) odmówiło zaoferowania umów o pracę ponad 10 tys. kurierom w Barcelonie i Walencji od momentu wejścia w życie nowych regulacji. Teraz musi liczyć się z konsekwencjami.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarczeDelivery Hero

 to niemiecka firma z branży food delivery. Działa w 50 krajach Europy, Azji, i obu Ameryk. Na początku lipca poinformowała o formalnym przejęciu większościowego pakietu akcji hiszpańskiej firmy Glovo. Spółka z siedzibą w Berlinie jest notowana na giełdzie we Frankfurcie od 2017 roku i jest teraz częścią indeksu giełdowego MDAX.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: prawo pracy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »