Infolinia o warunkach pracy

Norweska Państwowa Inspekcja Pracy (Arbeidstilsynet) uruchamia od dziś specjalną infolinię dla Polaków chcących podjąć pracę w Norwegii lub już tam zatrudnionych.

Polska infolinia będzie czynna, jak na razie, jedynie w piątki od 09.00 do 14.00 i dzięki niej będzie można porozumieć się w sprawach warunków pracy z mówiącymi po polsku norweskimi konsultantkami.

Przy łączeniu się z Norwegii numer infolinii to: 815 48 222. Po uzyskaniu połączenia z automatyczną centralą wybrać trzeba cyfrę 1, a po kolejnym połączeniu należy powiedzieć hasło: POLSKI.

Telefonując z Polski na numer infolinii trzeba poprzedzić go numerem kierunkowym Norwegii, czyli 47.

Norweska Inspekcja Pracy tą drogą chce dotrzeć do obywateli polskich zatrudnionych w miejscowych firmach, by poinformować ich o prawach pracowniczych, minimalnych stawkach, norweskich przepisach BHP, czasie pracy, przepisach urlopowych, itp.

Reklama

Należy pamiętać, że infolinia zdecydowanie nie służy pomocą w znajdowaniu pracy. Związana jest ona z wersją polskojęzyczną strony internetowej Inspekcji Pracy www.arbeidstilsynet.no/pl. Na stronie tej można znaleźć np. wzór obowiązującej w Norwegii umowy o pracę oraz wiele innych przydatnych informacji. Wykorzystanie w praktyce np. wzoru umowy, pozwoli uniknąć zdarzających się prób zaniżania wysokości płac, odmawiania przez pracodawców objęcia zatrudnionego ubezpieczeniem, wydłużania czasu pracy, itp.

Na swej stronie Inspekcja Pracy zamieściła pięć podstawowych zasad obowiązujących przy zatrudnianiu się w Norwegii.

Powstanie polskojęzycznej strony i infolinii wynika z faktu rosnącej liczby pracujących w Norwegii Polaków. Ambasada RP ocenia, że w tym kraju pracuje już ich ok. 120 tys.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »