Internauci dają pracę

Nasza wygoda powoduje, że z roku na rok rośnie znaczenie branży e-commerce w Polsce. W naszym kraju działa blisko 11 tys. e-sklepów i choć większość z nich, bo prawie 3/4, zatrudnia do 5 osób*, to jednak - jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl - ofert pracy z tego sektora przybywa. Szczególnie dużo publikowanych jest w okresie przedświątecznym.

Nasza wygoda powoduje, że z roku na rok rośnie znaczenie branży e-commerce w Polsce. W naszym kraju działa blisko 11 tys. e-sklepów i choć większość z nich, bo prawie 3/4, zatrudnia do 5 osób*, to jednak - jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl - ofert pracy z tego sektora przybywa. Szczególnie dużo publikowanych jest w okresie przedświątecznym.

Oszczędność czasu i wygoda (wskazało na nią 48 proc. badanych) oraz niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych (45 proc.) to najważniejsze powody kupowania w internecie - wynika z raportu "E-handel Polska 2010", opracowanego przez ekspertów portalu Sklepy24.pl. Dla ponad 1/3 e-konsumentów istotne jest również to, że internet stwarza możliwość łatwego porównania ofert przed zakupem produktów.

Jak wynika z kolei z danych GUS, na zakupy i usługi w sieci potrafimy wydać już naprawdę pokaźne sumy. W zeszłym roku średnia wartość towarów i usług na jedną osobę, która dokonywała e-zakupów, wyniosła 1291 zł, a łączna wartość całego rynku to blisko 11 miliardów złotych!

Reklama

Sprzedają i zatrudniają

Okresem żniw w sektorze e-commerce są oczywiście Święta Bożego Narodzenia. Z badania przeprowadzonego przez portal Shoper.pl, wynika, że ponad 44 proc. właścicieli badanych e-sklepów spodziewa się w tym czasie lepszych wyników sprzedaży.

Większa liczba zamówień w tym okresie wpływa również na zwiększenie zapotrzebowania na pracowników działów e-commerce. Jak wynika z danych serwisu Pracuj.pl, w III kwartale tego roku w tej kategorii opublikowano ponad 1,3 tys. ofert pracy, a w październiku i listopadzie łącznie już 1,1 tys. Najczęściej szukano specjalistów ds. sprzedaży internetowej i handlowców, programistów (Java, PHP/MySQL, C++, .NET, C#) oraz specjalistów od marketingu internetowego. W e-commerce pracę znajdą również osoby z doświadczeniem w obsłudze klienta.

Co oczywiste, najwięcej firm szukających specjalistów do działów e-commerce reprezentuje branżę handel i sprzedaż, ale na drugim miejscu są podmioty z branży reklamowej i marketingowej. Sporo osób szuka również sektor telekomunikacji i zaawansowanych technologii, firmy produkujące oprogramowanie i świadczące usługi komputerowe, jak również instytucje z rynku finansowego. Pracę w elektronicznym handlu, podobnie z resztą jak w przypadku innych specjalności, najłatwiej znaleźć w województwie mazowieckim (stąd w III kwartale tego roku pochodziła co czwarta tego typu oferta), a także na Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce.

Jak podają eksperci z International Data Group Poland, w raporcie "Internet 2K11" z lipca tego roku, gospodarka internetowa będzie rosła w tempie 14 proc. rocznie, czyli ponad trzy razy szybciej niż PKB.

- Z tego raportu wynika także, że za cztery lata udział e-gospodarki w naszym kraju będzie nawet większy niż obecny udział branży finansowej, dlatego można się spodziewać, że ten sektor będzie też odgrywał coraz większą rolę na rynku pracy - mówi Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl.

* Dane pochodzą z raportu "E-handel Polska 2010"

Pracuj.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »