Koniec z Excelem. Jego rolę w firmie przejmuje CRM!

CRM (customer relationship management) to oprogramowanie, które wspiera komunikację firmy z klientami. Pozwala zautomatyzować codzienne zadania: zarządzanie relacjami z klientami, proces sprzedaży oraz marketing i jednocześnie przyspiesza rozwój firmy.

Dlaczego CRM jest ważny?

System CRM daje firmie cały wachlarz korzyści. Odgrywa istotną rolę w zarządzaniu potencjalnymi klientami i ich konwersji, dzięki czemu czyni go wartym uwagi dla działów marketingu i sprzedaży. Ponadto, strategia CRM skupia się głównie na procesach skierowanych do klienta. Ma znaczącą rolę w jego obsłudze i komunikacji. Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych korzyści płynących z wdrożenia CRM w firmie.

Jakie możliwości daje CRM?

Rozwój biznesu wokół klientów

Przed wdrożeniem CRM, proces sprzedaży w firmie najczęściej jest obsługiwany przez e-maile i arkusze Excel. Jednak wraz ze wzrostem liczby potencjalnych klientów, tradycyjna metoda staje się trudniejsza w obsłudze.

CRM oferuje możliwość lepszego wglądu w potencjalnych klientów oraz ich zaawansowaną analizę, która pozwala lepiej określić, na których leadach warto skupić się w pierwszej kolejności.

Po wdrożeniu CRM firma może śledzić każdy etap komunikacji z klientem, czyli tzw. lejka sprzedaży. To pomaga wyłapać ewentualne "dziur" i szybko je załatać.

Lepsza organizacja w firmie

Dzięki CRM firma może zmniejszyć biurokrację i usprawnić wydajność pracy, ponieważ jest on prosty do wdrożenia. Taki system nie wymaga specjalnego sprzętu i konfiguracji - stąd generuje niskie koszty IT.

Technologia CRM umożliwia wgląd w szereg decydujących danych o kliencie, więc dzięki całościowym raportom można lepiej śledzić działania sprzedażowe i monitorować wyniki firmy.

Co więcej, dane o klientach i informacje handlowe są przechowywane w scentralizowanym systemie, a nie w oddzielnych miejscach. Znacznie zwiększa to bezpieczeństwo przechowywania danych.

Praca różnych obszarów (marketing, sprzedaż, obsługa klienta) w jednym systemie

Współpraca między zespołami jest integralną częścią sukcesu firmy. Dopasowanie do siebie - a w szczególności pomiędzy sprzedażą i marketingiem - pomoże zespołowi usprawnić wszystkie etapy ścieżki zakupowej klienta.

W ten sposób, wewnętrzne zespoły mogą dzielić się najważniejszymi informacjami o klientach, dzięki czemu będą pracować jako spójna całość. W rezultacie klienci zyskają bezproblemowe i kompleksowe doświadczenie z firmą, które sprawią, że do niej wrócą.

Bezproblemowa synchronizacja danych i ich udostępnianie - koniec z Excelem

System CRM usprawnia czasochłonne zadania, takie jak synchronizacja i udostępnianie danych - ręczne aktualizowanie kontaktów to już przeszłość. Bez względu na to, kto obsługuje danego klienta (przedstawiciel handlowy, dział obsługi klienta czy marketer), dane kontaktowe są natychmiast synchronizowane i aktualizowane w systemie.

Takie rozwiązanie sprawi, że każdy będzie miał dostęp do dokładnych rekordów, które można łatwo udostępniać z poziomu platformy. To sprawia, że CRM jest jednym potrzebnym źródłem danych.

Pozwala zautomatyzować codzienne zadania

System CRM automatyzuje również inne codzienne zadania, przyspieszając czasochłonną, ale niezbędną pracę. Oprócz wymienionej wyżej synchronizacji danych usprawnia m.in. komunikację mailową, sprzedaży (np. przepływy transakcji i ofert) czy analitykę kampanii reklamowych, i wiele więcej.

Monitorujesz wszystkie wskaźniki, które mają znaczenie dla Twojej firmy

CRM ułatwia raportowanie i analizowanie procesów oraz przepływ informacji. Wszystkie funkcje mona dostosować do własnych potrzeb - np. poprzez dedykowany pulpit nawigacyjny - aby analizować najistotniejsze wskaźniki. Pozwala to zidentyfikować nowe obszary możliwości i rozwoju oraz stworzyć lepsze relacje z klientami.

Jak udanie wdrożyć system CRM w firmie?

System CRM niewątpliwie daje mnóstwo korzyści. Jednak, aby wykorzystać je w 100%, warto wiedzieć, jak go poprawnie zaadaptować do własnej firmy. Żeby wdrożyć CRM, wystarczy 5 prostych kroków. Dowiedź się jak udanie wdrożyć system CRM w tym artykule

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »