Niemal połowa firm przewiduje premie świąteczne dla pracowników

Z badania (październik-listopad br.) Instytutu Badawczego Randstad we współpracy z Gfk wynika, że 45 proc. pracodawców planuje przyznać pracownikom premie świąteczne. Żadnych działań z okazji świąt nie przewiduje 14 proc. firm. W porównaniu z 2021 r. wzrośnie wartość benefitów świątecznych w przeliczeniu na pracownika.

Przyznawanie premii świątecznych planuje 45 proc. przedsiębiorców (wzrost o 1 pkt proc. w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem). Niemal równie popularne jest organizowanie spotkań wigilijnych w miejscu pracy (43 proc., tyle samo co przed rokiem).

Bony podarunkowe

32 proc. firm zamierza przekazać zatrudnionym bony podarunkowe. 23 proc. chce dać pracownikom i ich rodzinom gwiazdkowe upominki. W podsumowaniu badania wskazano, że ten odsetek jest mniejszy niż w zeszłym roku, gdy wynosił 29 proc.

18 proc. pracodawców zadeklarowało, że przy okazji świąt stworzy pracownikom możliwość zaangażowania się w akcje charytatywne, jak zbiórki darów rzeczowych czy pieniędzy oraz w wolontariat.

14 proc. ankietowanych przedsiębiorców nie planuje w tym roku żadnych specjalnych działań z okazji świąt (wzrost o 1 pkt proc.).

Reklama

Powrót do integracji

"Wyraźnie widać, że pracodawcy wrócili do spotkań integracyjnych w zespołach, których zaniechali w okresie pandemii" - skomentował wyniki sondażu ekspert rynku pracy Randstad Polska Mateusz Żydek. "Część firm, nawet jeśli nie może sobie pozwolić na podniesienie wynagrodzeń na stałe, stara się docenić zaangażowanie pracowników choćby jednorazową świąteczną premią. Stąd bonusy finansowe i bony towarowe wciąż należą do najważniejszych inicjatyw" - dodał.

W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrośnie wartość przyznawanych benefitów świątecznych w przeliczeniu na jednego pracownika. W 2021 r. pracodawcy najczęściej wskazywali przedział kwot między 100 a 300 zł, natomiast w tym roku firmy najczęściej są skłonne przeznaczyć na świąteczne bonusy między 300 a 500 zł. Takie deklaracje składa 34 proc. badanych, o 8 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Jak zaznaczono, jest to wyraźny powrót do poziomu sprzed dwu lat.

Co piąty respondent chce przeznaczyć w przeliczeniu na jednego pracownika kwotę powyżej 500 zł. Najniższy w historii badania jest odsetek przedsiębiorstw, które deklarują przeznaczenie na jedną osobę od 50 do 100 zł. W zeszłym roku było to 9 proc., a w tym - 6 proc.

Premie dla wszystkich

Większość ankietowanych firm zapowiada, że okolicznościowe premie świąteczne i bony podarunkowe będzie przyznawać wszystkim swoim pracownikom, z czego ponad połowa przyznaje, że wartość premii i bonów będzie zależna od działu i stanowiska.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

W sondażu Instytutu Badawczego Randstad we współpracy z Gfk przeprowadzonym między 6 października a 18 listopada br. wzięło udział 1000 pracodawców zatrudniających powyżej 10 osób. Badanie zrealizowano metodą wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo (CATI).

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Świeta Bożego Narodzenia | premie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »