Historia międzynarodowego sukcesu Best Brands

Ranking Best Brands został zainicjowany 18 lat temu w Niemczech przez Serviceplan Group oraz niezależny instytut badań konsumenckich GfK w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rodzimym rynku. Już w roku 2014 nagrody Best Brands zostały wręczone w Chinach, a następnie we Włoszech, Belgii czy Francji, by wreszcie trafić do Polski. Już dzisiaj - 15 września - po raz pierwszy w Polsce zostanie wręczona nagroda Best Brands dla marek wyróżniających się na naszym rynku.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Międzynarodowy prestiż, jakim dziś cieszy się Best Brands, to zasługa zdobytego zaufania oraz wiarygodnych partnerów mediowych. Wydarzenie to już na stałe wpisało się w kalendarze najważniejszych wydarzeń branżowych w Niemczech, jak i kolejnych krajach. Nagrody Best Brands - nazywane "Oscarami marketingu" - to wyróżnienie najlepiej zarządzanych marek na rynku oraz tych, którzy stoją za ich sukcesem. Szczególnie w okresach kryzysu marki, które odnoszą sukces, mogą być i często są inspiracją dla innych. Organizatorem polskiej edycji konkursu jest Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w kraju, a partnerem merytorycznym GfK Polonia.

Reklama

Klucze do sukcesu

Ranking Best Brands to jednak nie tylko nagrody. O międzynarodowym sukcesie projektu w równie dużym stopniu zadecydowała unikalna metoda badawcza. Dlaczego unikalna? Ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych tego typu rankingów, w przypadku Best Brands decydujący głos mają konsumenci, a unikalna metodologia badania jest źródłem cennych informacji o sile i kondycji marek na polskim rynku. Metodologia badania niezależnego instytutu badań konsumenckich GfK zakłada wybór zwycięzców na podstawie dwóch kryteriów - "Share of Wallet" i "Share of Soul". Wskaźnik "Share of Wallet" odzwierciedla ekonomiczny sukces marki. "Share of Soul" reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów. GfK przebadało zarówno więź emocjonalną, jak i społeczną, którymi konsumenci nawiązali z marką.

Nominacje otrzymały firmy działające na polskim rynku, które udowadniają, że nawet w tak niepewnych i skomplikowanych czasach, w których przyszło nam obecnie żyć, można odnosić sukces.

Warto dodać, że udział marek w badaniu jest nieodpłatny i nie można zapłacić, by się do niego zgłosić, co jest kolejnym elementem, który buduje prestiż wydarzenia i przyczynia się do jego sukcesu. W ramach pierwszej polskiej edycji konkursu zbadano aż 34 kategorie produktowe oraz 260 marek, a w badaniu wzięło udział ponad 5 tys. respondentów.

Historia, która ciągle się pisze

Gala Best Brands co roku gromadzi ok. 300 osób i pojawiają się na niej przedstawiciele wielu firm, organizacji branżowych i mediów. Ale także wybitne osobowości ze świata biznesu, kultury, rozrywki oraz polityki. Na poprzednich edycjach wydarzenia gościli m.in. nagrodzona Orderem Imperium Brytyjskiego badaczka dr Jane Goodall, śpiewak Andrea Bocelli, współtwórca Apple Steve Wozniak, muzyk Bob Geldof, aktor Kiefer Sutherland oraz były przewodniczący Komisji Europejskiej José Manuel Barroso.

Gala Best Brands Awards to nie tylko nagrody, to także miejsce ogromnej inspiracji. Temat przewodni pierwszej polskiej edycji brzmi: "Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?". Odpowiedzi na to pytanie będą szukać wyjątkowi keynote speakerzy zaproszeni specjalnie na galę - Lewis Pugh, pływak wytrzymałościowy oraz oficjalny patron ONZ na rzecz ochrony oceanów oraz Tino Krause, Regional Director Central Europe w Meta.

Lewis Pugh poruszy kwestie odpowiedzialności klimatycznej biznesu, wpływu naszych wyborów zakupowych na obraz przyszłości oraz przedstawi, dlaczego każdy z nas, tu i teraz, musi "take action!". Tino Krause natomiast zaprezentuje nowe możliwości i rozwiązania, jakie daje nowy cyfrowy świat, czyli metaverse.

Kto ma szansę na “Oscara marketingu"?

Na warszawskiej gali Best Brands Awards 2022 marki powalczą o tytuły: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand. Kategorie zmieniają się co roku w zależności od tego, co dzieje się na rynku i jakie trendy stały się ważne dla konsumentów oraz biznesu. Oto pełna lista nominowanych:

Best Overall Brand

  • Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • Canon (sprzęt fotograficzny)
  • Fairy (środki do zmywania)
  • GoPro (kamery sportowe/drony)
  • JBL (urządzenia audio)
  • Lay’s (słone przekąski)
  • Philips (sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała)
  • Samsung (smartfony)
  • Sony (konsole do gier)

Best Polish Brand

  • Biedronka (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Eveline (naturalne kosmetyki)
  • Hortex (żywność mrożona i lody)
  • Mlekovita (podstawowe artykuły spożywcze)
  • OnlyBio (naturalne kosmetyki)
  • Piątnica OSM (nabiał)
  • Tymbark (napoje bezalkoholowe)
  • Wawel (słodycze)
  • Wedel (słodycze)
  • Winiary (podstawowe artykuły spożywcze)

Best Omnichannel Brand

  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • GoPro (Kamery sportowe/drony)
  • Lidl (Sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Media Expert (sklepy z elektroniką)
  • Media Markt (sklepy z elektroniką)
  • Philips   (elektryczny sprzęt do domu)
  • Rossmann (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • RTV Euro AGD (sklepy z elektroniką)
  • Samsung (telewizory)
  • Sony (konsole do gier)

Best Customer Centricity Brand

  • Allegro (sklepy online)
  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • Cif (środki czyszczące)
  • Domestos (środki czyszczące)
  • Fairy (środki do zmywania)
  • Lidl (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Media Expert (sklepy z elektroniką)
  • Nivea (środki do pielęgnacji włosów i ciała)
  • Rossmann (sklepy spożywcze i kosmetyczne)
  • Samsung (smartfony)

Best Sustainable Brand

  • BIO (Lidl) (żywność organiczna)
  • Bosch (mały sprzęt kuchenny)
  • Fairy (środki do zmywania)
  • Gerber (żywność organiczna)
  • Go Vege (Biedronka) (żywność organiczna)
  • JBL (produkty audio)
  • Media Expert (sklepy z elektroniką)
  • Nivea (środki do pielęgnacji włosów i ciała)
  • Philips (mały sprzęt kuchenny)
  • Samsung (telewizory)

Zwycięzców poznamy już dzisiejszego wieczoru w warszawskim Centrum Koneser, podczas pierwszej tego typu uroczystości w Polsce.

 

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »