Jak konsument widzi i ocenia twoją markę? Badanie Best Brands

To jak daną markę widzi konsument jest nieocenione dla firm. Dzięki ich opiniom nie tylko wiedzą co im się podoba, jakie są ich potrzeby, ale przede wszystkim są na bazie tych informacji są w stanie opracować efektywne strategię i komunikację. Wsłuchanie się w głos konsumenta to także najlepszy feedback dla marki. W tym celu warto zwrócić uwagę na badanie Best Brands.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Konsumenci każdego dnia dokonują dziesiątek tysięcy interakcji z firmami, z których usług korzystają bądź od których kupują produkty. Osobisty kontakt, czyli np. odwiedzenie sklepu, jest dziś ledwie niewielkim procentem ich aktywności. Przeglądanie internetowych stron, zakupy online, wyrażanie opinii na forach i portalach społecznościowych, korespondencja z działami obsługi klienta, kontakt z bardziej lub mniej inwazyjnymi reklamami... Jest tego tak dużo, że marki nie mogą lekceważyć żadnej opinii - nieważne, czy będzie to opinia studenta, pracownika fizycznego czy prezesa dużego banku. Dość powiedzieć, że jedna nietrafiony komentarz na social mediach może zadecydować już nie tylko o percepcji danej firmy, ale wręcz o jej być albo nie być na rynku.

Reklama

A ci nie tylko zwracają uwagę na najmniejsze detale, ale i są w coraz większym stopniu świadomi swoich potrzeb i wymagań.

Nagrody inne niż wszystkie

Best Brands Awards nie jest klasycznym konkursem, w ramach którego firmy próbują prześcigać się, licytować na strategie. Najważniejszym elementem całego przedsięwzięcia jest próba postawienia diagnozy dotyczącej konkretnej marki. Ta oparta jest na powszechnie uznawanych danych i ma potwierdzenie u konsumentów.

Liczba konkursów biznesowych nauczyła nas myśleć o takich wydarzeniach jak o sposobie na promocję. W przypadku Best Brands Awards jest inaczej - wyniki konkursu kierowane są właściwie do samej marki. To dla firm stawia się diagnozę, jak silną więź potrafiła nawiązać z konsumentem i w których aspektach muszą jeszcze popracować, by zdobyć uznanie swoich partnerów, klientów, użytkowników czy gości.

Trafna diagnoza kluczem do sukcesu

Aby jednak postawienie diagnozy było w ogóle możliwe, konieczne jest skupienie się na głosie konsumentów. Właśnie na ten aspekt nacisk kładą unikalne badania niezależnego instytutu badań konsumenckich GfK Polonia. Odbywają się one za pomocą dwóch wskaźników: "Share of Wallet" oraz "Share of Soul". Pierwszy z nich skupia się na rzeczywistym sukcesie rynkowym marki, drugi - jej atrakcyjności w oczach konsumentów.

Warto dodać, że druga część badania opiera się na analizie odpowiedzi udzielonych przez pięć tysięcy respondentów. A to oni każdego dnia podejmują decyzje o tym, jakim firmom zaufają i z usług których będą regularnie korzystać. To cenne i warte podkreślenia tym bardziej, że często wiele firm zwyczajnie nie może sobie na tego typu badania pozwolić - w przeciwieństwie do badań GfK Polonia, zwykle są one po prostu bardzo kosztowne.

Gala ukoronowaniem procesu badawczego

Best Brands Awards to więc nie tylko nagradzanie i wskazywanie tych, którzy obrali właściwe ścieżki w tworzeniu swoich brandów, ale też źródło wiedzy o tym, jak naprawdę firmy czy produkty są postrzegane na rynku. Twórcy konkursu obmyślili go właściwie jako próbę liczenia "indeksu siły marki". Analizując wiele aspektów, próbują nie tylko zweryfikować rzeczywistą wartość rynkową, ale też dociec, na ile konsumenci są w stanie liczyć się - nawet w codziennym życiu - ze zdaniem firmy.

Pierwsza polska gala Best Brands Awards odbędzie się już 15 września w warszawskim Centrum Praskim Koneser. Marki powalczą o tytuły Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.

Przykłady gal Best Brands Awards, odbywające się regularnie na całym świecie, pokazują, że wydarzenie to mocno wpływa zarówno na strategie komunikacji marek, jak i życie konsumentów.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »