Metaverse szansą dla biznesu i marek

Już za miesiąc - 15 września - w warszawskim Centrum Praskim Koneser odbędzie się uroczysta Gala Best Brands Awards 2022. To pierwsza edycja tego prestiżowego wydarzenia w naszym kraju, którego tegoroczna tematyka poświęcona jest scenariuszom przyszłości. Stąd naturalnie jednym z motywów przewodnich rozdania „Oscarów marketingu” będzie metaverse – globalny trend, który już dziś kształtuje przyszłość konsumentów, jak i biznesu. Jak marki mogą korzystać z tworzącego się lustrzanego świata? W ostatnich dniach agencja Game Changer (Group One) wprowadziła Notus Finanse na zdecentralizowaną platformę Decentraland w przestrzeni Metaverse jako pierwszą markę w Polsce.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

Metaverse to słowo, które w najbliższej przyszłości będziemy odmieniać przez wszystkie przypadki. Z tym silnym trendem liczyć musi się biznes oraz każdy z nas. Nowe, cyfrowe światy nie tylko kształtują się naszych oczach, ale mają również do zaoferowania nieznane wcześniej spektrum możliwości. Nie bez powodu zagadnienie metaverse będzie jednym (obok przeciwdziałaniu katastrofie klimatycznej) z głównych tematów przewodnich nadchodzącej gali Best Brands Awards 2022. - To przyszłość świata biznesu i finansów. W Szwajcarii przecież już teraz można płacić podatki za pomocą kryptowalut czy rozliczać się i dokonywać zakupów przy użyciu wirtualnych walut. Wyobrażamy sobie wizję, że kiedyś i w Polsce, w naszych lokalnych sklepach będziemy płacili kryptowalutami. To już się dzieje. Mamy kapitał w krypto? Dlaczego nie wykorzystać go jako wkładu biznesowego w zakup mieszkania czy innych dobór, a nawet w rozwój biznesu? - przekonuje Tomasz Przeździecki, CEO game changer Group One.

Reklama

Metaverse: "lustrzany świat" szansą dla biznesu

Rozwiązania oferowane przez metaverse są w rosnącym trendzie, który dotarł i powoli rozwija się także w Polsce. Przykładem może być ostatnie wprowadzenie marki Notus Finanse na platformę metaverse Decentraland przez spółkę Game Changer. To pierwsza obecna na tej platformie marka w naszym kraju. O tym, jak ważne jest to wydarzenie, świadczyć może fakt, iż z platformy Decentraland korzysta dziennie ok. 8 tys. aktywnych użytkowników na całym świecie.

Przyszłość, która dzieje się na naszych oczach

Za strategię działań Notus Finanse, jednej z największych i najbardziej liczących się firm w branży pośrednictwa finansowego w Polsce, odpowiada agencja Game Changer. Przygotowała ona dwa etapy aktywności. Pierwszy z nich rozpoczął się w lipcu 2022 roku i przewiduje udzielenie zainteresowanym dostępu do szeregu materiałów dotyczących marki, jej wizji przyszłości oraz rozwoju w ramach Web 3.0. Co więcej, dostaną oni tajemniczy "KOD", który będą mogli wykorzystać w przestrzeni Notus Finanse.

Drugi etap dotyczyć będzie rozwoju brand experience, czyli wszystkich wrażeń, spostrzeżeń i uczuć, jakie odczuwają konkretne osoby w kontakcie z daną marką. Chodzi o połączenie dotychczasowej roli Notus Finanse w świecie offline z perspektywą przyszłości w metaverse. Szczegóły zagadnienia zostaną przedstawione podczas wirtualnego spotkania z ekspertem, który opowie nie tylko o szansach, jakie się z tym wiążą, ale i zagrożeniach.

- Już teraz cały sektor finansowy bardzo przygląda się rozwiązaniom z Web 3.0. Jako agencja i jako klient, odpowiedzialnie podchodzimy to takich aktywacji, znamy ryzyko, zagrożenia. Wiemy, że wymaga to edukacji, ale najwyższa pora zacząć to robić! Cieszy nas, że wspólnie z Notus Finance możemy być tego częścią! - mówi Przeździecki.

Mark Zuckerberg i inni inwestują w metaverse

Szacuje się, iż gospodarka metaverse do 2030 roku może być warta 13 bilionów dolarów. "Lustrzany świat" jest więc przyszłością biznesu. Już dziś w metaverse swoje usługi i produkty sprzedają takie firmy, jak Louis Vuitton, Gucci, Nike czy Coca Cola.

Symptomatyczne jest także to, że jesienią 2021 roku Mark Zuckerberg zmienił nazwę Facebook na Meta. Z jednej strony jasno określiło to kierunek rozwoju tej spółki, z drugiej - dawało do myślenia całej branży. Następnie Zuckerberg w metaverse zainwestował aż 10 mld dolarów, zapowiadając jednocześnie kolejne inwestycje.

Rozważając scenariusze przyszłości podczas Gali Best Brands Awards 2022 nie może więc zabraknąć przedstawiciela Mety. Będzie on jednym z keynote speakerów wydarzenia.

Na uroczystej gali Best Brands Awards 2022 marki powalczą o tytuły Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand. Zwycięzców poznamy już 15 września podczas pierwszej tego typu uroczystości w Polsce.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »