Sustainability: rewolucja dopiero przed nami

Podczas prestiżowej gali Best Brands Awards w Centrum Praskim Koneser przyznano „Oscary marketingu”, nagradzając najsilniejsze zdaniem konsumentów marki na polskim rynku. W kategorii Best Sustainability Brand zwyciężył Bosch. – Kategoria ta pokazuje jasno, którym markom udało się najskuteczniej zbudować pozycję lidera nie tylko jeśli chodzi o udział w rynku, ale także jeśli chodzi o skuteczne komunikowanie kwestii zrównoważonego rozwoju – mówi Sylwia Jedyńska, sustainability manager Group One.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

15 września w Centrum Praskim Koneser odbyła się pierwsza w Polsce gala Best Brands Awards. Poznaliśmy wówczas laureatów, którzy zostali wyróżnieniu w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Polish Brand, Best Omnichannel Brand, Best Sustainable Brand i Best Customer Centricity Brand. Wszystkie one odzwierciedlają panujące na rynku trendy oraz aktualne obszary zainteresowań konsumentów. W kategorii Best Sustainability Brand zwyciężyła marka Bosch.

Reklama

"Oscar marketingu" dla marki Bosch

W kategorii Best Sustainable Brand pod uwagę brano szereg czynników. Były to m.in. odpowiedzialność marek w zakresie dbania o środowisko naturalne, sięganie po lokalne surowce, prowadzenie działalności zgodnie z przepisami prawa oraz przykładanie wagi do różnego rodzaju kwestii społecznych. Nie bez znaczenia były także takie zagadnienia, jak ogólnie pojęte bezpieczeństwo, edukacja czy ochrona zdrowia, ale też klarowna i przejrzysta komunikacja działań firmy.

- Z pewnością z roku na rok konkurencja będzie coraz silniejsza, marki będą podejmowały coraz więcej działań i kampanii związanych z takimi tematami jak ochrona klimatu, równość, różnorodność, inkluzywność - dodaje Jedyńska.

Prawdziwa rewolucja dopiero przed nami

Motyw przewodni gali Best Brands Awards 2022 w Polsce brzmiał: "Dwa światy, jedna przyszłość. W którym kierunku zmierzamy?". Wyraźnie na pierwszy plan przebijała się także idea sustainability, ponieważ daje ona szansę na wyjście z kryzysu, w jakim niewątpliwie się dziś znaleźliśmy.

Sustainability to, mówiąc w pewnym uproszczeniu, zaspokajanie potrzeb współczesnych społeczeństw bez szkody dla przyszłych. Kluczową kwestią pozostaje obniżenie wzrostu temperatur i redukcja emisji gazów cieplarnianych. Dlaczego? Ponieważ jeśli nie sprostamy temu wyzwaniu, czekają nas fale upałów, niedobory wody i coraz częstsze katastrofy ekologiczne.

Mimo, że podjąć działania w tym zakresie może (i powinien!) każdy z nas, największa presja wywierana jest obecnie na duże firmy i światowe marki. Biznes jak nigdy wcześniej liczyć musi się bowiem z oczekiwaniami konsumentów, a ci wymagają dziś podjęcia konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska.

- W najbliższych latach czeka nas prawdziwa rewolucja i zmiana paradygmatu w temacie #sustainability biznesu. Z epoki dobrowolności i dowolności działań prośrodowiskowych i proklimatycznych firm i ich komunikacji do konsumentów przejdziemy do obowiązkowych, ustandaryzowanych, porównywalnych działań ograniczających greenwashing. Kto nie dostosuje swoich strategii biznesowych firm i marek do wymogów dbania o środowisko, społeczności, pracowników i etycznego postępowania może liczyć się na utratę konkurencyjności. Im szybciej marki zrozumieją nadchodzącą wielką falę zmian, tym silniejszą zajmą pozycję - dodaje Jedyńska.

"Oscar marketingu" dla marki Bosch to jasny sygnał, iż nawet w tak niepewnych czasach, w jakich żyjemy, można wdrażać konkretne działania, które zaowocują sukcesem.

Szansę na to daje unikalna metodologia badania niezależnego instytutu badań konsumenckich GfK. Badanie odbywa się za pomocą dwóch wskaźników: "Share of Wallet" (rzeczywisty sukces rynkowy marki) oraz "Share of Soul" (atrakcyjność w oczach konsumentów).

Za organizację polskiej edycji Best Brands odpowiada Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w kraju, a partnerem merytorycznym badania jest GfK Polonia.

Partnerem publikacji jest organizator rankingu Best Brands Awards - niezależna grupa komunikacyjna Group One

 


.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »