Asseco udostępnia oprogramowanie placówkom medycznym
Asseco bezpłatnie udostępnia pakiety usług IT do zdalnego kontaktu z pacjentem. Placówki medyczne będą mogły nieodpłatnie korzystać z funkcjonalności usprawniających ich pracę do końca lipca tego roku.
W warunkach rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 wizyty lekarskie najczęściej ograniczane są tylko do tych, które są niezbędne. Nie oznacza to jednak zmniejszenia zapotrzebowania na konsultacje, dlatego głównym elementem pakietów jest opracowany przez Asseco moduł Teleporada, który wykorzystując technologię komunikacji audiowizualnej, pozwoli lekarzom na udzielanie porad w sposób zdalny i zapewni dostęp do cyfrowej dokumentacji medycznej pacjenta.
- W czasie pandemii kluczowe jest zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości świadczenia opieki lekarskiej. Jest to możliwe dzięki zdalnemu kontaktowi lekarza z pacjentem, dlatego przygotowaliśmy Teleporady, z których mogą korzystać lekarze w szpitalach i przychodniach - powiedział Jan Butkiewicz z Asseco Poland.
Uruchomienie usługi nie wymaga dodatkowych nakładów na infrastrukturę informatyczną. Również ze strony pacjenta nie jest konieczne instalowanie żadnego oprogramowania, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej na telefonie lub komputerze. Otrzymuje on sms-em lub e-mailem unikalny link do spotkania.
Dzięki współpracy Asseco z Operatorem Chmury Krajowej, rozwiązanie udostępniane jest jako usługa w Chmurze Krajowej. Zapewnia to najwyższy poziom bezpieczeństwa danych oraz pozwala na korzystanie z Teleporady z dowolnego miejsca, bez potrzeby wychodzenia z domu.
W skład pakietu dla systemu szpitalnego AMMS wchodzą dodatkowo e-Powiadomienia oraz e-Potwierdzenia rozsyłane za pomocą SMS-ów lub maili.
wj