Pekao stawia na nowoczesność. Już ponad 3,2 mln użytkowników korzysta aktywnie bankowości elektronicznej

Rynek bankowości elektronicznej i mobilnej w Polsce wciąż się rozwija. Z raportu opublikowanego przez Związek Banków Polskich dowiadujemy się między innymi, że już prawie 20 milionów Polaków korzysta z takich usług. Co najbardziej podoba im się w ofertach banków?

Prezentacja partnera

Z nowego raportu opracowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że liczba klientów korzystających aktywnie z bankowych usług elektronicznych sięgała w marcu 2022 roku 19,94 mln. To wzrost o ponad 5 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2020 roku. Powoli, acz stabilnie wzrastają też średnie wartości przelewów, a także ich liczba wykonywana przez klientów indywidualnych.

Od 2020 roku przybyło też prawie dwa miliony osób korzystających z aplikacji mobilnych pozwalających na zdalną obsługę swojego rachunku przez telefon. W 2022 roku jest ich już 14,1 mln. Co ciekawe prawie połowa z tych osób deklaruje, że korzysta wyłącznie z aplikacji i nie loguje się do usług bankowych z pomocą komputera.

Reklama

Około 3 mln firm posiada taki dostęp, a 2,3 mln korzysta z tej formy komunikacji z bankiem regularnie i aktywnie - czyli przynajmniej raz w miesiącu.

Co przyciąga Polaków do bankowości elektronicznej?

Aplikacja mobilna PeoPay w Pekao daje możliwość kupna biletów komunikacji miejskiej czy opłacania parkingów/materiały prasowe

Na popularność bankowości mobilnej i elektronicznej z pewnością mają duży wpływ zaufanie, jakim Polacy darzą telefoniczne aplikacje banków, bezpieczeństwo systemów, a także - co być może najważniejsze - łatwość w korzystaniu z takiego rozwiązania. 

Dobrym przykładem wzorowego rozwoju aplikacji stworzonej z myślą o łatwej i bezpiecznej obsłudze konta jest aplikacja mobilna Banku Pekao S.A. - PeoPay. Wraz z niedawną aktualizacją tego systemu, klienci otrzymali pokaźny pakiet nowych funkcji i ułatwień. W PeoPay można już nie tylko sprawdzać stan konta i zlecać przelewy, ale też inwestować, śledzić notowania giełdowe, a nawet dokonywać opłat za parkowanie i kupować bilety komunikacji miejskiej. 

Funkcjonalność i wygoda, jaką daje korzystanie z PeoPay przekłada się bardzo wyraźnie na statystyki opisujące sposób użycia zdalnych dróg dostępu do usług bankowych. Bank Pekao informuje, że zaledwie w kilka lat struktura takich logowań uległa zupełnemu odwróceniu. Obecnie aż 80 proc. użytkowników bankowości elektronicznej korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej na swoim telefonie, podczas gdy logowanie "tradycyjne" z poziomu komputera dotyczy tylko 20 proc. klientów.

Wprowadzane na bieżąco usprawnienia technologiczne doprowadziły ją do pozycji jednego z liderów jakości i zadowolenia. Konsekwentnie realizujemy strategię stworzenia jednej z najlepszych aplikacji bankowych, nie tylko w Polsce, ale i na świecie -dodaje Bartosz Zborowski.

Liczby mówią same za siebie

Popularność bankowości elektronicznej wśród klientów Banku Pekao S.A. i zaufanie, jakim darzą oni tę formę usług finansowych, widoczna jest jak na dłoni, gdy spojrzymy na odpowiednie statystyki. Wśród prawie 20 mln klientów korzystających z elektronicznej formy bankowości, o których wspomina przytoczony wcześniej raport ZBP, aż 12 proc. stanowią właśnie osoby posiadające konto w Pekao i aktywnie korzystający z bankowości elektronicznej. Jest ich już 3,2 mln, co na przestrzeni jedynie ostatnich pięciu lat stanowi wzrost o 160 proc.

1,3 mln osób z tej grupy to tak zwani klienci mobile only - czyli ci, którzy korzystają jedynie z bankowości w telefonie. Tylko w 2021 roku klienci tego banku zalogowali się łącznie miliard razy, z czego aż 900 mln logowań dokonano z pomocą aplikacji mobilnej. Przez system bankowości zdalnej Pekao w każdej minucie przechodzi około 1000 transakcji wykonywanych przez osoby aktywnie korzystające z bankowości elektronicznej.

Oszczędzanie od małego

Jak się okazuje także dzieci, pod okiem swoich rodziców, mogą uczyć się odpowiedzialnego zarządzania swoim kieszonkowym. Dedykowana najmłodszym aplikacja PeoPay KIDS pozwala im wyznaczyć sobie cel i regularnie odkładać pieniądze W aplikacji dzieci mają założonych ponad 90 tys. skarbonek, w których średnio oszczędzają po 359 zł. Zbierają najczęściej na wymarzony zakup, taki jak komputer, telefon, czy prezent dla mamy. Kontrolę nad całym procesem posiadają też ich rodzice. Dzięki specjalnemu panelowi rodzica w aplikacji PeoPay mogą na bieżąco sprawdzać historie transakcji najmłodszych, ich salda rachunków, a także ustalić na przykład wysokość miesięcznego kieszonkowego. 

Wszystkie te udogodnienia i przemyślane funkcje sprawiają, że na koniec sierpnia 2022 roku aplikacja PeoPay miała ponad 2,3 miliona aktywnych użytkowników.

 

Prezentacja partnera

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »