Warsztaty dla rolników i nasadzenia - współpraca Lidl Polska z Fundacją WWF Polska na rzecz ochrony bioróżnorodności w Polsce

Dzisiejsze decyzje w temacie ochrony środowiska mają wpływ na przyszłe pokolenia i mogą zatrzymać trend zanikającej bioróżnorodności. Dlatego Lidl Polska wspólnie z Fundacją WWF Polska angażują się w odtworzenie krajobrazu rolniczego w Polsce. Obecnie przeprowadzają pilotażową akcję nasadzeń śródpolnych i warsztaty edukacyjne dla rolników i producentów współpracujących z siecią.

Lidl Polska razem z Fundacją WWF Polska realizują pilotażowy projekt zadrzewienia pól w gminie Grodzisk Wielkopolski. W ciągu 4 dni zostało posadzonych aż 300 drzew, które będą wspierać bioróżnorodność na tym obszarze. Nasadzenia wykonał Patryk Kokociński, zwycięzca konkursu Rolnik Roku regionu Morza Bałtyckiego 2021, organizowanego przez Fundację WWF Polska. W projekcie wykorzystano drzewa naturalnie występujące na terenie Polski.

"W nasadzeniach śródpolnych wprowadzamy rodzime gatunki drzew i krzewów, charakterystyczne dla danego regionu, by dopełniały sieć połączeń ekologicznych i biologicznych. Wykorzystujemy przede wszystkim dwa gatunki lipy i trzy gatunki klonów - mówi Patryk Kokociński, Rolnik Roku 2021 w podcaście Naturalnie z WWF. - Unikamy drzew mających duże zapotrzebowanie na wodę oraz rozległy system korzeniowy, ponieważ mamy w Wielkopolsce problem z wodą i nie chcemy go potęgować. Nasadzenia śródpolne to trend, który warto promować. Poza ochroną przed suszą, erozją i wiatrem, wspierają lokalną bioróżnorodność, zapewniają pożytek owadom oraz cień zwierzętom na pastwiskach" - dodaje Patryk Kokociński.

W ramach projektu utworzono 3 szpalery drzew wzdłuż cieków, przy polach lub pomiędzy polami uprawnymi. To działanie zapewni miejsce do życia dla wielu odmian roślin i zwierząt, zwiększy wychwytywanie wilgoci z powietrza, a także zmniejszy negatywny wpływ wiatru na uprawy i glebę. Nasadzenia śródpolne zwiększą również ochronę zapylaczy oraz zapewnią siedliska dla wielu gatunków zwierząt i roślin, co przyczyni się do zmniejszenia liczby szkodników.

"W dzisiejszym świecie wspieranie bioróżnorodności jest niezwykle ważne, bowiem przyszłość jest
z nią ściśle związana. Ponad 80 proc. gatunków roślin uprawnych, jest mniej lub bardziej zależna od zapylania, głównie przez owady. Jeśli chcielibyśmy przejąć rolę zapylaczy, musielibyśmy wydawać na to niemal 15 miliardów euro rocznie" - mówi Dariusz Gatkowski, ekspert ds. różnorodności biologicznej w WWF Polska.

Poza projektem nasadzeń śródpolnych Lidl Polska i Fundacja WWF Polska będą szerzyć dobre praktyki wśród dostawców współpracujących z siecią, by ich sposób pracy również wspierał bioróżnorodność. Rolnicy będą mogli wziąć udział w warsztatach tematycznych związanych z walką z kryzysem klimatycznym. W celu przybliżenia tematu klientom i innym zainteresowanym osobom zostały przygotowane również dwa podcasty "Naturalnie z WWF" i "Dobry temat!" Lidl Polska, opowiadające o znaczeniu bioróżnorodności oraz o dobroczynnym wpływie zadrzewienia śródpolnego.

"Wspieranie bioróżnorodności jest dla nas bardzo ważne, bo ma ona bezpośredni wpływ na nasze życie. W dzisiejszych czasach różnorodność biologiczna jest mocno zachwiana i wielu gatunkom grozi wyginięcie. Dlatego podejmujemy szereg działań, aby temu zapobiec - ochrona bioróżnorodności jest jednym z sześciu filarów naszej strategii CSR. Akcja nasadzeń śródpolnych oraz warsztaty ze zrównoważonej produkcji dla dostawców Lidl Polska to nasze kolejne działania na rzecz ochrony planety" - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Lidl inicjuje także działania na rzecz ograniczenia CO2 w swojej działalności operacyjnej i łańcuchach dostaw. Ostatnio sieć poinformowała, że w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych całkowicie zrezygnowała z dostaw transportem lotniczym zagranicznych warzyw i owoców.

Zapraszamy do wysłuchania podcastu "Dobry temat!", który jest dostępny na kanale Youtube Lidl Polska

Informacje o firmie:

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje ponad 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 850.

Źródło informacji: Lidl Polska

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »