W Polsce będzie jak w USA?

Kolebką i rajem młodych przedsiębiorców wydają się być Stany Zjednoczone - kraj, który stawia na tzw. "selfmade men", czyli osoby z inicjatywą, potrafiące zmierzać cierpliwie do celu. Okazuje się, że taka droga kariery staje się coraz bardziej osiągalna i popularna również w Polsce - wynika z raportu przygotowanego przez Akademię PARP.

Według ekspertów PARP, aż 68 proc. młodych Polaków jeszcze na studiach myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej. Na przeszkodzie staje jednak ogrom biurokracji, podatki, wysokie składki na ubezpieczenie zdrowotne, skomplikowane i często zmieniające się przepisy.

Z badań PARP wynika jednak, że pomimo tych trudności, jesteśmy najbardziej przedsiębiorczym narodem w Unii Europejskiej. Przejawem tego jest fakt, że większość powstałych w ciągu ostatnich pięciu lat firm w Wielkiej Brytanii została założona przez Polaków, którzy nie ukończyli 38 roku życia. Tam jednak potencjalni biznesmeni mogą liczyć na pomocną dłoń państwa oraz licznych organizacji promujących przedsiębiorczość.

Reklama

"W Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich jedenastu lat liczba inkubatorów biznesu wzrosła ponad dziesięciokrotnie" - czytamy w raporcie. "Również w Polsce, naprzeciw młodym biznesmenom, powoli zaczynają wychodzić instytucje publiczne oraz prywatne. (...) Naprzeciw potrzebom wychodzi też Unia Europejska oferując we współpracy z niektórymi bankami refundację części kosztów poniesionych na inwestycje".

W Polsce firmy prowadzone przez młodych przedsiębiorców, którzy rozpoczęli swoją działalność zaraz po studiach, specjalizują się głównie w edukacji, handlu, IT, ochronie zdrowia i pomocy społecznej, pośrednictwie finansowym, produkcji i usługach.

AB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PARP | okazuje się | USA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »