O czym konsument wiedzieć powinien

Towar kupiony przez internet możemy zwrócić w ciągu minimum 7 dni bez podania przyczyny, a wadliwy towar można reklamować w ciągu dwóch lat od chwili zakupu - przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).

Towar kupiony przez internet możemy zwrócić  w ciągu minimum 7 dni bez podania przyczyny, a wadliwy towar można  reklamować w ciągu dwóch lat od chwili zakupu - przypomina  Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK).

ECK zajmuje się m.in. prawami i obowiązkami konsumentów w Unii Europejskiej, udziela praktycznych porad dotyczących zakupów towarów i usług w Europie, pomaga w rozwiązywaniu sporów transgranicznych w państwach należących do UE oraz w Norwegii i Islandii. Biuro ECK mieści się także w Polsce.

"Konsumenci kupujący w krajach Unii Europejskiej mogą wszędzie jednakowo zareklamować wadliwy towar na podstawie niezgodności z umową, w ciągu nawet dwóch lat od chwili zakupu. Wystarczy przesłać pismo z reklamacją do sprzedawcy, najlepiej za potwierdzeniem odbioru, załączając dowód zakupu, opisując wadę i określając swoje żądania" - poinformowało ECK w komunikacie.

Reklama

Przedstawiciele ECK zwracają uwagę, że konsument może zażądać naprawy towaru, jego wymiany, a jeśli te dwie opcje są niemożliwe do spełnienia lub zbyt kosztowne - przysługuje mu zwrot pieniędzy. W razie trudności z wyegzekwowaniem swoich praw konsument może zwrócić się o pomoc do ECK.

Według Centrum, kupując prezenty przez internet mamy dodatkową ochronę ? według ustawodawstwa UE mamy minimum 7 dni na odstąpienie od umowy (w Polsce jest to 10 dni, a w Niemczech 14 dni). Jak wyjaśnia instytucja, jest to uzasadnione tym, że kupując na odległość nie możemy dokładnie obejrzeć towaru.

Na pomoc tej instytucji nie mogą liczyć osoby dokonujące zakupów w amerykańskich sklepach. "Ponadto nie przysługuje im prawo do odstąpienia od umowy przy zakupach internetowych" - przestrzega ECK.

Kupujący w USA powinni także dokładnie obliczyć końcowy koszt zakupów. Chodzi o to, że w USA wiele sklepów do ceny dolicza opłatę za przygotowanie towaru do wysyłki. Oprócz tego należy sprawdzić koszty wysyłki oraz wysokość cła.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: towar | 7 dni | Minimum | konsument | internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »