Atak na klientów banku
Dziś część polskich internautów otrzymała fałszywe e-maile, których autorzy podszywali się pod bank BZ WBK. W liście adresat informowany jest o "zawieszaniu" jego karty płatniczej i konieczności odwiedzenia strony banku, na której powinien zalogować się i dokonać aktywacji karty.
Jak wynika z dostarczonych nam przez kilku Czytelników e-maili, aktywacji karty rzekomo można było dokonać po wejściu na wskazaną stronę i zalogowaniu na konto klienta BZWBK24.
Treść listu napisana została koszmarnym językiem, wręcz niezrozumiałym. Wydaje się, że oszust nie znał języka polskiego a przygotowując komunikat skorzystał z jakiegoś automatycznego translatora.
Niedawno głośno było o ataku phishingowym na klientów mBanku, oraz klientów banku PKO BP. Większość użytkowników tegoż to banku dostało e-maile od oszustów, podszywających się pod przedstawicieli konta Inteligo.
Według danych NetWorld
Bardziej niezależne testy przeprowadzili ostatnio naukowcy z Carnegie Mellon University (Pittsburgh), którzy badaniom poddali nakładki Microsoft Explorer 7, eBay, Google, Netcraft (Mozilla), Netscape, Cloudmark (Mozilla), Earthlink, TrustWatch, Spoofguard oraz SiteAdvisor. Najlepsze z nich to (Earthlink, Netcraft, Google, Coudmark oraz Explorer 7) wykrywały maksymalnie 85 proc. wszystkich fałszywych witryn. W przypadku pozostałych wskaźnik ten wyniósł jedynie 50 proc.