Jak wykorzystać social media do zwiększenia widoczności swojej marki?
Z roku na rok media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w biznesie. Firmy wykorzystują je zarówno do budowania relacji ze swoją grupą docelową, jak i do zwiększania sprzedaży. To potężne narzędzia o niemal nieograniczonych możliwościach. Aby zrobić z nich dobry użytek, potrzebujesz jednak solidnej strategii. W tym poradniku podpowiemy Ci, jak zwiększyć widoczność swojej marki za pomocą social media.
Według statystyk nawet 97% internautów szuka w sieci lokalnych sklepów i firm. Dbając o widoczność swojej marki online, zyskujesz więc szansę na zdobycie nowych klientów. Posłużą Ci w tym celu zarówno działania SEO pozycjonujące Twoją stronę w wyszukiwarce, jak i media społecznościowe. Prowadzone przez Ciebie profile mogą wyświetlać się użytkownikom na zapytania związane z określoną branżą, a zwłaszcza z nazwą marki. Pamiętaj, że poszukują oni różnych usług nie tylko w Google, ale także bezpośrednio w social media (np. na Facebooku).
Choć kuszącym rozwiązaniem może wydawać Ci się prowadzenie firmowych profili we wszystkich popularnych mediach społecznościowych, nie ma to najmniejszego sensu. Zarówno dla algorytmów, jak i dla użytkowników zdecydowanie ważniejsza okaże się bowiem jakość publikowanych treści. Z tego względu najlepiej zrobisz, wybierając jedynie te kanały, które istotne są z punktu widzenia Twojej grupy docelowej. Przeprowadź w tym celu odpowiednią analizę i zweryfikuj, w jakich miejscach w sieci przebywają interesujący Cię odbiorcy.
Linki pochodzące z mediów społecznościowych często uważa się za bezwartościowe dla procesu pozycjonowania strony, ponieważ zazwyczaj oznaczone są one atrybutem nofollow. Choć faktycznie nie przekazują Twojej witrynie "mocy", nadal odgrywają bardzo ważną rolę dla jej widoczności. Zwiększają bowiem ruch w serwisie, dowodząc jego wartości dla użytkowników. Co więcej, odbiorcy mogą wchodzić w interakcje z publikowanymi przez Ciebie treściami (np. poprzez udostępnienia), zwiększając rozpoznawalność i budując pozytywny wizerunek Twojej maki.
Firmowe profile w mediach społecznościowych służą między innymi do dzielenia się z potencjalnymi klientami informacjami na temat działania przedsiębiorstwa. Mowa na przykład o danych teleadresowych, lokalizacji, godzinach otwarcia itp. Zauważ, że zamieszczasz je również w wizytówce Google, na której opierają się najważniejsze działania z zakresu lokalnego SEO. Jeśli zadbasz o spójność danych pomiędzy różnymi kanałami, dostarczysz wyszukiwarce dowód na wiarygodność swojej marki.
Jak widzisz, działania w zakresie mediów społecznościowych często przecinają się z procesem pozycjonowania. Oba te elementy mają ogromny wpływ na widoczność Twojej marki w sieci. Jeśli chcesz, by były zarządzane w sposób spójny i profesjonalny, zastanów się nad powierzeniem ich doświadczonej agencji digitalowej, takiej jak Promotraffic. Przygotuje ona dla Ciebie kompleksową strategię uwzględniającą zarówno social media oraz SEO, jak i inne obszary marketingu — PPC czy content.
Artykuł sponsorowany