Powiadomienia SMS - czy warto je stosować

Szukając skutecznych rozwiązań mających na celu sprawną komunikację z klientami, kontrahentami lub inną grupą odbiorców, warto zastanowić się nad opcją, jaką są powiadomienia SMS. Jest to skuteczne i szybkie rozwiązanie, które pomoże dostarczyć ważne powiadomienie. Ze względu na to, że telefon komórkowy większość osób a zawsze przy sobie wzrasta szansa na skuteczne odczytanie wysłanej wiadomości, tym samym ewentualną pożądaną reakcję. Wykorzystaj dostępny na rynku system informatyczny by usprawnić działanie firmy i poprawić relację z klientem.

Wiadomości SMS - automatyczne powiadomienia prosto na telefon

Powiadomienia SMS-owe wysyłane na telefon komórkowy to nic innego jak tradycyjne wiadomości dotyczące np. statusu zamówienia, realizacji płatności, czy konieczności wpłaty kolejnej raty wynikającej z zaciągniętych zobowiązań finansowych. Z tego typu informacjami stykamy się na każdym kroku, ponieważ skutecznie wykorzystują je sklepy, banki, a nawet restauracje podczas składanych zamówień na wynos. Powiadomienie SMS może posłużyć również jako autoryzacja aplikacji mobilnej lub potwierdzenie, gdy zatwierdzasz płatność kartą.   

Zastanawiasz się, czy to spam i nieodpowiednie działanie, które może negatywnie wpłynąć na wizerunek twojej działalności? Absolutnie nie! Wszelkie powiadomienia wysyłane droga SMS wynikają wyłącznie z korespondencji dotyczącej konkretnego zamówienia lub wykonanych działań, są potwierdzeniem, lub informacja o nadchodzącej przesyłce lub potwierdzeniem wykonania danej operacji w dedykowanej aplikacji. Większość powiadomień SMS jest wynikiem potrzeb i licznych sygnałów konsumentów, którzy sugerowali włączenie tego typu usługi do właściwego funkcjonowania poszczególnych działalności. 

Reklama

Powiadomienie po uznaniu rachunku - usługi dopasowane do twoich potrzeb

W większości przypadków liczne powiadomienia SMS są powszechnie stosowaną praktyką zarówno w bankach, jak i sklepach internetowych. Głównym zadaniem jest dostarczenie powiadomienia do konsumenta o statusie płatności, strusie zamówienia lub rozpoczęciu realizacji dostawy. Kolejną opcją informatycznej obsługi powiadomień jest możliwość wdrożenia systemu wysyłającego informacje z prośbą o uzupełnienie badania satysfakcji klienta lub przesłanie kodu w formie wiadomości tekstowej, która służy do zalogowania w aplikacji lub na stronie wykorzystującej uwierzytelnianie dwuskładnikowe. 

Nie musisz prowadzić wielkiej korporacji zatrudniającej setki osób, by wykorzystywać w swojej działalności powiadomienia wysyłane wprost na telefony klientów. Takie działanie sprawdzi się zarówno doskonale  w większych sklepach, ogólnopolskich firmach przewozowych, jak i lokalnych usługach. Pamiętaj, że twoi odbiorcy znacznie przychylniej będą przyjmować twoje usługi, kiedy na bieżąco będą mogli śledzić proces zamówienia bez konieczności ciągłego wpisywania, chociażby numeru przewozowego na stronie kontrahenta. 

Dlaczego warto zastosować powiadomienia SMS i dostosować je do swoich potrzeb

Marketing mobilny to niezwykle istotny element prowadzenia każdej działalności w obecnych czasach. Dlaczego tego typu działania są tak skuteczne? Warto na samym wstępie zaznaczyć, że telefon komórkowy to urządzenie, które praktycznie cały czas jest z nami. To właśnie dlatego powiadomienia w formie SMS-owej działają dużo skuteczniej niż np. tradycyjny mailing. Dużo wyższy wskaźnik odczytywania poszczególnych informacji tekstowych sprawia, że aż 37% respondentów uważa, że otrzymując stosowne powiadomienia od firmy wzrasta satysfakcja z dokonanego wyboru oraz zaufanie do marki. Dzięki takiemu działaniu sprzedaż może wzrosnąć nawet o 30%, a zatrzymanie dotychczasowych klientów poprzez budowanie pozytywnej relacji wynosi nawet 73%.

Przetwarzanie danych do wysyłki powiadomień dotyczących zamówienia jest zgodne z RODO, o ile taką informację umieścimy w polityce prywatności lub regulaminie i traktowane jest jako proces wymagany do prawidłowego przeprowadzenia transakcji. Warto jednak zwrócić uwagę, że podanie numeru telefonu w celu realizacji zamówienia nie jest jednoznaczne ze zgodą marketingową. Aby móc wykorzystywać te numery telefonu do kampanii marketingowych, należy pozyskać osobną, świadomą i konkretną zgodę.

Masowa wysyłka SMS - powiadomienia nie tylko w biznesie

Jeżeli zastanawiasz się, czy wiadomości SMS mogą być wykorzystywane wyłącznie przez właścicieli firm lub przedsiębiorstw, musisz wiedzieć, że absolutnie nie. Wysyłka wiadomości tekstowych do wybranych osób fizycznych na wskazany numer telefonu może dotyczyć również powiadomień z zakresu działalności urzędowych takich jak informacja o możliwości odbioru dokumentów, przypomnienie o terminie spotkania w danym urzędzie lub u lekarza, lub coraz częściej stosowane alerty bezpieczeństwa informujące o niesprzyjających warunkach atmosferycznych, które pretendują do pozostania w domu.

Powiadomienia SMSAPI to doskonałe udogodnienie oszczędzające czas i ewentualne koszty poniesione z tytułu niestawienia się klienta, petenta lub pacjenta. 

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »