VEAN TATTOO: jak sieć studiów tatuażu zdobyła świat biznesu?

150 studiów w 17 krajach, ponad milion obsłużonych klientów i to wszystko w ciągu zaledwie 12 lat istnienia – VEAN TATTOO jest symbolem jakości i profesjonalizmu w świecie tatuażu. Jak lokalne studio działające na południu Ukrainy stało się największą siecią studiów tatuażu na świecie?

Marzenia się spełniają

Historia VEAN TATTOO zaczęła się od marzenia założycieli o stworzeniu wyjątkowego miejsca, gdzie nie tylko powstają tatuaże, ale również panuje swobodna, rodzinna atmosfera. Pierwsze studio na południu Ukrainy szybko zdobyło uznanie dzięki wysokiej jakości usług. Sukces na lokalnym rynku ośmielił właścicieli do dalszego rozwoju i podjęcia wyzwań na skalę międzynarodową. Efekt? V VEAN TATTOO stanowi obecnie sieć studiów tatuażu.

- VEAN TATTOO został początkowo otwarty jako salon kosmetyczny w Chersoniu, który nazywał się VEAN beauty, z czasem w salonie kosmetycznym zaczęto tatuować.

Szybko na tę usługę pojawiało sięć więcej klientów niż w całym salonie kosmetycznym, powstała  duża społeczność, więc postanowiliśmy otworzyć oddzielny salon tatuażu w Berdiańsku VEAN TATTOO, od którego zaczęły się narodziny sieci - mówi Igor Ganzha, założyciel VEAN TATTOO.

Klucz do sukcesu

To, co przyniosło lokalnemu studiu sukces, nadal pozostaje największą wartością obecnie już międzynarodowej marki: wysoka jakość usług i profesjonalizm. W połączeniu z ciągłym doskonaleniem i rozwojem, dbałością o szkolenie pracowników i wiarą w swoją pracę - to wszystko pozwoliło stworzyć duży biznes, który liczy obecnie już ponad 1000 pracowników w 17 krajach. Dziś VEAN TATTOO prowadzi 150 studiów, które obsłużyły już ponad milion klientów. W samej Europie ma 99 studiów m.in. w Niemczech, Holandii, Anglia, Czechach oraz w Polsce.

- Plany rozwoju sieci międzynarodowej pojawiły się później. Początkowo istniało pragnienie stworzenia ukraińskiej sieci, ale w pewnym momencie wykroczyła ona poza kraj. Stało się jasne, że koncepcja biznesu jest wszędzie podobna. Ta świadomość dała impuls do aktywnego inwestowania w rozwój w Europie, w latach 2019-2020 zaczęto aktywnie otwierać studia w innych krajach. Jak się okazało, wszędzie budowanie biznesu jest bardzo podobne. Jedyne różnice dotyczą systemu marketingowego, języka, adaptacji do lokalnej kultury. Ale zasadniczo koncepcja jest taka sama. Teraz właśnie przekształcamy firmę, by dostosować ją do różnych krajów. To złożony proces, który wymaga dużo czasu i uwagi, ale radzimy sobie z nim. Dostosowujemy promocje, plan marketingowy do różnych krajów, do różnych mentalności, do różnych ludzi. I oczywiście jest to wielojęzyczny system wewnętrzny w firmie, która obecnie zatrudnia ludzi mówiących w co najmniej 5-6 językach. W pewnym momencie bariera językowa stała się problemem, ponieważ system nie był do niej dostosowany, ale z czasem wszystko uporządkowaliśmy - tłumaczy Igor Ganzha.

Ważnym rynkiem dla VEAN TATTOO stała się również Polska. W naszym kraju firma działa od 2019 r. Od tego czasu powstało 37 studiów, pierwsze - w Krakowie, gdzie znajduje się główne biuro. Obecnie w Polsce pracuje 200 pracowników, którzy obsłużyli już ponad 100 000 klientów. Te liczby to niezbity dowód na siłę marki, jej profesjonalizm i zdolność do dostosowania się do różnych rynków. 

Najwyższe standardy

W tej branży wysokie standardy bezpieczeństwa są priorytetowe. Przepisy w tej kwestii różnią się w zależności od kraju. VEAN TATTOO ujednolica je w taki sposób, by odpowiadały najbardziej restrykcyjnym standardom.

- Jedne z najwyższych standardów w branży tatuażu obowiązują obecnie w Hiszpanii i Austrii, w tej chwili standardy firmy są wyższe niż określone w tych krajach. Dążymy do tego, aby wszędzie obowiązywał jeden wysoki standard jakości, który będziemy wdrażać we wszystkich krajach, w których pracujemy. Kontrolujemy pracę mistrzów, dbamy o komunikację z klientami. 87 proc. klientów zostawia opinie na temat gojenia się ich tatuaży i piercingów - mówi założyciel.

Szkoła tatuażu

VEAN TATTOO nie ogranicza się tylko do studiów. Firma szczególną uwagę poświęca szkoleniom, prowadząc szkołę tatuażu, która przyczynia się do rozwoju branży. Przyszli specjaliści nie tylko posiadają talent, który rozwijają pod okiem doświadczonych mistrzów, ale także wiedzę i umiejętności potrzebne do zapewnienia absolutnego bezpieczeństwa klientom, które w tej branży powinno być traktowane priorytetowo. Absolwenci szkoły VEAN TATTOO to osoby, które nie tylko świetnie wykonują swoją pracę. To prawdziwi pasjonaci. 

- Szkoła tatuażu odgrywa bardzo dużą rolę, ponieważ jest z nią związanych wiele projektów.
Szkolimy około 1000 uczniów miesięcznie, większość z nich zostaje naprawdę fajnymi mistrzami tatuażu. Dzięki naszym szkoleniom rynek branży tatuażu rozwija się bardzo dynamicznie. Najlepszych studentów staramy się aplikować w struktury nasze lub partnerów, staramy się towarzyszyć im w drodze do stawania się mistrzem tatuażu, rozwijają się, uczestniczą w naszych projektach społecznych, publikują w naszych magazynach, uczestniczą w konwentach tatuażu. Akademia jest integralną częścią budowania rozwoju branży tatuażu w krajach - mówi Igor Ganzha. 

Plany rozwojowe

VEAN TATTOO nie osiada na laurach. Pomimo ogromnego sukcesu na rynku międzynarodowym sieć nie przestaje się rozwijać, a marka wykracza już daleko poza branżę tatuatorską. 

- Planujemy otworzyć produkcję biżuterii do piercingu w Polsce, mamy produkcję kosmetyków do tatuażu na Ukrainie. Inwestujemy również pieniądze we wzmocnienie samego rynku w branży tatuażu, w tym w naszą szkołę tatuażu. Planujemy otworzyć 100-200 nowych salonów w ciągu najbliższych kilku lat i w każdym kraju otworzymy sklepy z produktami związanymi z tatuażem i piercingiem oraz zakłady produkcyjne. Planów jest zatem sporo - kończy Igor Ganzha. 

Historia VEAN TATTOO to dowód na to, że dzięki pasji i wierze w swoje marzenia w połączeniu z zaangażowaniem i profesjonalizmem można zdziałać wszystko - na przykład stać się liderem konkurencyjnej branży i z powodzeniem tworzyć międzynarodowy biznes. Od skromnych początków na południu Ukrainy do światowej sieci studiów tatuażu - ta firma nie tylko rozwinęła swoje studia, ale także podniosła standardy w całej branży. 

Artykuł sponsorowany

.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »