Wywiad z Inderjit Manota o trendach w gastronomii, o coraz popularniejszej kuchni wegańskiej, która staje się coraz bardziej oczekiwaną pozycją przez gości hotelowych restauracji.
Artykuł sponsorowany
1. Czy dania wegańskie mają szansę zagościć na stałe w menu luksusowych restauracji? O tym jak i o trendach kulinarnych w najlepszych hotelowych resturacjach rozmawiamy z Inderjit Manota szefem kuchni Warsaw Marriott Hotel.
Wege już zagościło u nas na stałe. Takie są obecne trendy i raczej nie zmieni się to w odwrotną stronę... Ludzie są po prostu mądrzejsi o wiedzę, którą czerpią z internetu, radia, TV. Blogerzy kulinarni, trendsetterzy a nawet celebryci nieustannie informują nas tym co jedzą - a wiedzą dobrze co jedzą. Monitorują każdy swój posiłek w aplikacji lub mają ustaloną z góry dietę, do której muszą się na codzień stosować. Naszą rolą jest gotować i podawać to, czego nasi Goście oczekują - dzień zaczynamy od śniadaniowego bufetu wegańskiego. Na lunchu w menu restauracji Floor No2 a ‘ la carte znajdziemy m.in:
- Tatar z pomidorów i ogórków - jest to siekana wariacja z samych warzyw i dressingu (reprezentant kuchni śródziemnomorskiej)
- Ravioli z borowikami - jest to menu sezonowe z dodatkiem oliwy czosnkowej (reprezentant dania typowo włoskiego)
Poszukując wieczornych miejsc i pozycji z karty wege na kolację - polecamy wycieczkę na 40 piętro do Panoramy, gdzie zjecie:
- Fileciki sojowe w bułeczce BAO z warzywami (danie typowo koreańskie).
Aktualnie pracujemy nad nową kartą menu i nie zabraknie w niej nowych pozycji Wege a także nowych odsłon krewetkowych dań, ktore na chwilą obecną testujemy na różne sposoby.
2. Jakie oczekiwania kulinarne ma dzisiejszy gość luksusowych restauracji? O tym jak i o trendach kulinarnych w najlepszych hotelowych restuaracjach rozmawiamy z Inderjit Manota szefem kuchni Warsaw Marriott Hotel.
Goście, którzy przychodzą do nas na posiłki a’ la carte - chcą zjeść zdrowo, prosto, smacznie i estetycznie. Nikt obecnie nie szuka opcji kombinowanych, ani fusion, chcemy czuć się komfortowo dokonując wyboru i wiedzieć dokładnie co znajdzie się na naszym talerzu. Goście oczekują od nas aby jak najmniej ingerować w tradycyjną obróbkę danego dania.
Kolejnym oczekiwaniem, który udaje nam się spełniać na codzień i od święta jest tzw. "Family Style" lunch/kolacja.
To doskonała formuła dla spotkań rodzinnych lub biznesowych, sprzyjająca budowaniu relacji i interakcji pomiędzy uczestnikami spotkania. Zamiast tradycyjnego bufetu mamy przygotowany zestaw dań już sprawdzonych, którymi będziemy chętnie się dzielić z rodziną lub znajomymi z pracy. Ta nowa propozycja z naszej strony oznacza:
- smakowanie wielu potraw na raz - zwykła opcja serwowana zazwyczaj ogranicza nas tylko do 3 pozycji/dań
- a także możliwość dzielenia się wrażeniami z naszymi bliskimi i współpracownikami w tym samym czasie
Co serwujemy na wielkich tacach, do 1 stołu:
- Antipasti
- Mix sałat
- Comber jagnięcy
- Risotto z kurkami i z bobem
- Okoń morski
- Zupa rybna / Zupa z topinamburem
- Tiramisu
Cena "family style" nie jest wygórowana jak na jej zawartość i wynosi: 235 PLN netto/os. Za 2-3 h serwowania i uzupełniania.
3. Jak na przestrzeni lat zmieniały się gusta kulinarne gości ekskluzywnych restauracji? O tym jak i o trendach kulinarnych w najlepszych hotelowych restuaracjach rozmawiamy z Inderjit Manota szefem kuchni Warsaw Marriott Hotel.
Kiedyś jedliśmy tłusto - wieprzowina, tradycyjny smalec... Teraz jesteśmy wyedukowani i jemy zdrowo, nie mącznie, wiekszą uwagę przywiązujemy do jakości. W proporcji 50/50 nadal jemy mięso i ryby. Weganie, pomimo tego, iż są w mniejszości nadal rosną na sile. Pamiętajmy, że jajka i ryby też chcemy mieć jak najlepszej jakości a warzywa i owoce chcemy mieć z jak najmniejszą ilością wspomagaczy wzrostu. Aby spełnić te oczekiwanie współpracujemy z Transgourmet, Makro, Chefs Culinar, Megafruit i Bukat, to daje nam pewność, że produkty są od lokalnych dostawców.
Goście zrezygnowali z alkoholu do śniadania, chyba, że nadarza się ku temu wyjątkowa okazja. Alkohol rzadko pojawia się przy lunchu, dlatego, że Goście zazwyczaj są w pracy, prowadzą samochód, są w nieustannej podróży. We Floor No2 serwujemy głownie szeroki wybór win i wyselekcjonowanych piw do kolacji.
Teraz króluje dieta wegańska, bezmięsna, unikamy produktów zwierzęcopochodnych, mniej więcej 10% naszych Gości jest 100% wege. 20% Gości miesza dietę, u nas ma taki wybór - co nie wszędzie jest jeszcze możliwe, gdyż nie ma oddzielnego asortymentu wege. A pozostałe 70% ukierunkowuje się na dietę słodką lub bardziej wytrawną, wg. własnych preferencji żywieniowych.
Artykuł sponsorowany