Z pokolenia na pokolenie – rodzinna firma w nowym wydaniu. Rozsady na e-commercowym TOPie

Właściciele Fabryki Rozsady dzięki nowym mediom już od dwóch lat edukują, Polki i Polaków, jak uprawiać warzywa, owoce i zioła na balkonie. Co więcej, całą sprzedaż prowadzą online i rok do roku pokazują, że są na można być na roślinnym, e-commercowym TOPie.

Artykuł sponsorowany

Rozsady przez Internet? To możliwe

Swoją działalność zaczęli w 2020 roku. Zarażeni miłością do roślin przez rodziców Zosi - co-founderki Fabryki Rozsady - zaczęli eksperymentować, aby zbadać rynek. Dzięki temu, przy wejściu do sprzedaży internetowej, wiedzieli już, na jakie rozsady (czyli sadzonki roślin, które zostały wysiane do specjalnych pojemników, gdzie wzrastają przed przesadzeniem ich do gruntu) jest zapotrzebowanie. Słuchanie swoich klientów stało się kluczem do stworzenia platformy internetowej i społeczności miłośników roślin.

Rozsadowy e-commerce na TOPie

Już wiedzą, że w tym roku pobili kolejny rekord, a właściwie to trzy. Po pierwsze, wyprzedali 100 proc. wszystkiego, co wyprodukowali na cały sezon. Po drugie, zanotowali wzrost sprzedaży o ponad 350 proc. Zwiększyli także koszyk klientów, w stosunku do poprzedniego sezonu klienci kupują o 10 proc. więcej. Po trzecie, mieli w swojej ofercie rekordowo dużo produktów - a dokładniej aż 60 różnych rodzajów rozsad, sadzonek i krzewów owocowych.

- Oceniamy ten sezon rewelacyjnie. Utrzymanie tego trendu to nasz cel na kolejne. Widzimy, że klienci doceniają już nie tylko jakość produktów, ale też customer experience - właśnie doświadczenie podczas procesu zakupu często jest tym, co decyduje o zakupie w konkretnym sklepie. Nasi klienci wracają, a także tworzą silną społeczność wokół naszej platformy, social media zasypują owoce i warzywa z Fabryki - tłumaczy Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.

Edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja

Rozsady z Fabryki są uprawiane na autorskiej mieszance podłoża, jednak rośliny to tylko połowa sukcesu. Sukces utrzymania roślin leży w ... odpowiednim zadbaniu o nie. A bez edukacji klientów produkt by po prostu sobie nie poradził. Każdy z nich po zakupie oprócz rozsad otrzymuje serię e-booków o uprawie roślin.

Ładnie, eko i bezpiecznie

Pierwszym wyzwaniem stojącym przed twórcami Fabryki Rozsady - Zosią Kujawą i Patrykiem Piaskiem - było stworzenie takiego opakowania dla rozsad, które zabezpieczy rośliny przed uszkodzeniami w trakcie transportu do klienta. Co więcej, swoje opakowania zastrzegli już w urzędzie patentowym. Udowodnili też, że nie trzeba wybierać pomiędzy ekologią, designem, a właściwym zabezpieczeniem roślin. Opakowania roślin posiadają certyfikat FSC®. Oznacza on, że materiały używane do ich produkcji pochodzą z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Wyjątkowe opakowania dostrzegło także jury konkursu Art Of Packing, dając nominację w tegorocznej edycji konkursu, w kategorii freestyle.

Rozwiązania eko są także stosowane w dodatkowych zabezpieczeniach roślin. Podpory bambusowe - zapobiegają przechylaniu się roślin w transporcie, a później w początkowych fazach wzrostu roślin. Doniczka jest owinięta folią biodegradowalną ze skrobi kukurydzianej. Jednak przyjaznych środowisku rozwiązań jest więcej. 

- Staramy się być odpowiedzialni społecznie i nie generujemy plastiku, ograniczamy śmieci. Wszystko wokół rozsad jest biodegradowalne, od klipsów (wykonane z biopolimeru) spinających rośliny z podporą, do osłonki doniczki zrobionej ze skrobi. Jeśli chodzi o opakowania to już teraz możemy zdradzić, że przed następnym sezonem sprzedażowym kartoniki przejdą małą metamorfozę. To była praca zespołowa i znowu: wsłuchaliśmy się w potrzeby klientów, którzy bali się zamawiać przez Internet taki towar jak rośliny. Łatwo można je uszkodzić, jednak znaleźliśmy rozwiązanie łączące bezpieczeństwo z designem i środowiskiem - dodaje.

Wyróżnienie w Cyfrowych Rewolucjach

We wrześniu tego roku Fabrykę Rozsady wyróżniło jury konkursu mBanku, Cyfrowe Rewolucje. Nagrody przyznano w dwóch kategoriach: firma do 10 mln obrotu i między 10 a 50 mln. Na podium w pierwszej kategorii znalazła się Fabryka Rozsady.

- To było duże wyróżnienie dla nas. Dzięki nagrodzie, będziemy mogli przygotować się na kolejny sezon. Najbardziej cieszymy się z możliwości spotkania z ekspertami w kontekście UX naszego sklepu. Wygrana w konkursie to realna odpowiedź na nasze potrzeby. Tak, jak nasze rośliny - lubimy rosnąć, a Cyfrowe Rewolucje nam w tym bardzo pomogą. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »