Awaria w Pekao SA. Nie działały karty płatnicze
Klienci banku Pekao SA w sobotę przed południem informowali o kłopotach z dostępem do pieniędzy. Pojawiły się kłopoty z działaniem kart płatniczych. Po południu (od godz. 13.00) bank poinformował, że wszystkie systemy działają już prawidłowo.
Serwis Downdetector, który na bieżąco monitoruje doniesienia o problemach klientów banków, poinformował o znacznym wzroście zgłoszeń dot. Pekao SA ok. godz. 10.00 w sobotę 2 marca.
Pojawiły się także doniesienia w mediach społecznościowych (jako pierwsza poinformowała o tym "Rzeczpospolita") o niedziałających kartach, płatnościach mobilnych i wypłatach z bankomatów.
Awarię w rozmowie z "Rzeczpospolitą" potwierdził Paweł Jurek, rzecznik prasowy banku. - Rzeczywiście z powodu awarii pojawiły się problemy z płatnościami kartą — przyznał.
Przedstawiciele Pekao zapewnili, że kłopoty są przejściowe i wkrótce awaria zostanie usunięta.
W sobotę po południu Pekao przekazał, że około godz. 13 skutecznie udało się usunąć problem i karty działają już prawidłowo.
"Wszystkie systemy działają prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia" - zakomunikował Paweł Jurek, rzecznik prasowy Pekao SA.
***