Banki podnoszą opłaty. Sprawdź, za co zapłacisz więcej

Banki sięgają do kieszeni klientów. Rosną opłaty za prowadzenie konta, obsługę kart, infolinię i inne usługi. Powód? Obniżka interchange, która uszczupliła przychody banków, wzrosła też składka na Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

- Nie sprawdziły się prognozy, które mówiły, że obniżenie interchange spowoduje wzrost ilości sklepów lub też obniżenie cen. Natomiast faktem jest, że rosną ceny w bankach i końcowy klient niestety płaci więcej - mówi newsrm.tv Ireneusz Wojciechowski, członek zarządu Toyota Bank Polska SA.

Szacuje się, że ten trend przez jakiś czas się jeszcze utrzyma, bo banki tracą nie tylko na interchange. Niskie stopy procentowe powodują, że marże są dużo mniejsze.

- Rekomendowany jest przegląd tego, co posiadamy jako klienci. Faktem jest, że w ostatnich latach klienci zbudowali sobie relacje z wieloma bankami, np. w jednym banku mają konto, a w innym kartę. To może już powodować nieefektywność naszego portfela - dodaje Ireneusz Wojciechowski.

Reklama

- Ja osobiście uważam, że jest to sytuacja, która wyhamuje w najbliższym czasie. Raczej nie spodziewam się, że ceny będą rosły, bo nie ma do tego podstaw. Jest to reakcja na to, co zdarzyło się w ostatnim czasie w sektorze bankowym.

newsrm.tv
Dowiedz się więcej na temat: interchange | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »