Burza rozpętała się po tym, gdy przed wybranymi sklepami Biedronki w Warszawie pojawiły się napisy rozmieszczane przez Liska m.in. na parkingach, zachęcające klientów do zamawiania zakupów z dostawą do domu. Lisek.app sugerował w nich, że klienci mogą uniknąć problemów z parkowaniem, korzystając z ich usług.
W tym celu posłużył się kilkoma sloganami: "Szukasz miejsca parkingowego? Zaparkuj na kanapie!" czy "Jesteś w zasięgu Liska, więc zakupy możesz zamówić sobie z dostawą do domu. Wołaj Liska!".
Na profilu Lisek.app na FB pojawiło się również nagranie, w którym klient szuka i nie może znaleźć dogodnego miejsca parkingowego. Co ważne, nie jest pokazane, że chodzi o sklepy Biedronki.
Lisek promuje dostawy przed Biedronką? Zapowiedziano pozew
Biedronce nie spodobała się nietypowa akcja marketingowa. Lisek.app poinformował w mediach społecznościowych, że dostał pozew od właściciela Biedronki. "Wiekopomna chwila. (...) W skrócie chcą nas pozwać za 'próbę przejmowania klienteli konkurenta'" - poinformowano we wpisie na platformie Linkedin.
Sprawę dla "Portalu Spożywczego" skomentowała również sieć dyskontów. "Przypomina nam się piosenka dla małych dzieci: 'Lisek łakomczuszek, co ma pusty brzuszek, (...) chodzi pomalutku...' - widzimy, że Lisek zaczął chodzić wokół Biedronki, ale wciąż chodzi pomalutku" - poinformował Jakub Knauer, starszy menedżer ds. q-commerce w sieci Biedronka.
Przedstawiciel Biedronki odniósł się także do usługi Biek, która jest dostępna w kilku miastach w Polsce. "A to Biek dostarcza ekspresowo, produkty w biedronkowych cenach, już w 11 miastach" - dodał. Możliwość błyskawicznych dostaw w kilkanaście minut sieć rozwija od października 2021 r.
Lisek odpowiada: Skąd pewność, że nasza komunikacja dotyczy Biedronki?
Lisek.app w mediach społecznościowych odpowiedział jednak na sugestie Biedronki, że chodzi o ich dyskonty. "Nasunęło nam się pytanie: skąd pewność, że nasza komunikacja dotyczy marki Biedronka? Przecież nie wskazaliśmy w niej sklepu, o którym mówimy" - napisała firma.
Wyliczała za to slogany ze swojej kampanii: "Po co skręcać kostkę o paletę, kiedy jesteś w zasięgu Liska?", "Po co tracić nerwy na szukanie miejsca do parkowania, kiedy jesteś w zasięgu Liska", "Po co sam sobie kasujesz, pakujesz i nosisz, kiedy jesteś w zasięgu Liska?".
"In Poland we say 'Nie strasz, nie strasz…' - and we think it's beautiful" (tłum. własne: "W Polsce mówimy: 'Nie strasz, nie strasz…' i uważamy to za piękne") - dodano we wpisie.
Lisek.app działa w modelu "q-commerce" - szybkie zakupy online realizowane w 15 minut, dzięki lokalnym mini-magazynom, tzw. dark stores. Biek Biedronki to konkurencyjna usługa, oferująca ekspresowe dostawy produktów ze sklepów sieci w cenach znanych z dyskontów.