BRE odkrywa karty

BRE Bank planuje ekspansję na rynku consumer finance i liczy, że mBank do 2008 roku sprzeda około 1 mld zł kredytów gotówkowych oraz samochodowych. Bank w drugiej połowie 2007 roku uruchomi w Czechach i na Słowacji usługi w modelu mBanku - poinformował na konferencji prasowej Sławomir Lachowski, prezes BRE.

BRE Bank planuje ekspansję na rynku consumer finance i liczy, że mBank do 2008 roku sprzeda około 1 mld zł kredytów gotówkowych oraz samochodowych. Bank w drugiej połowie 2007 roku uruchomi w Czechach i na Słowacji usługi w modelu mBanku - poinformował na konferencji prasowej Sławomir Lachowski, prezes BRE.

BRE planuje, że w 2007 roku mBank sprzeda kredyty gotówkowe i samochodowe za 370 mln zł, w 2008 roku za 570 mln zł, a w 2009 roku sprzedaż ma wzrosnąć do 838 mln zł. Sprzedaż kart kredytowych mBanku w latach 2007-2009 ma wynosić 100-120 tys. sztuk rocznie, z czego około połowę stanowić mają karty co-brandowe. W ciągu trzech lat mBank chce osiągnąć 3,7-proc. udział w rynku pod względem wydanych kart kredytowych. Bank planuje też znaczny rozwój sieci placówek mBanku. Do końca 2008 roku otwarte zostanie 100 mKiosków poza centrami handlowymi, w miejscowościach poniżej 150 tys. mieszkańców. Na koniec 2009 roku sieć mBanku składać się ma z 90 mKiosków, 100 mKiosków zlokalizowanych poza sieciami handlowymi oraz 9 oddziałów regionalnych emFinanse. Bank poinformował w środę o planach wejścia (jako oddziału) na rynek czeski i słowacki z modelem biznesowym mBanku. mBanka ma być skierowana do klientów detalicznych w obu tych krajach. "W pierwszej połowie roku podamy szczegóły tych planów. Chcemy, by działalność na obu tych rynkach ruszyła w II połowie roku" - powiedział Lachowski.

Reklama

DOCELOWO 50 PROC. ZYSKU NA DYWIDENDĘ

Bank podał w środę, że nie planuje wypłacić dywidendy dla akcjonariuszy z zysku, jaki osiągnął w 2006 roku. "Uważamy, że rok 2007 będzie rokiem kolejnych wzrostów. Chcemy być przygotowani, by współczynnik wypłacalności nie był zagrożony, dlatego będziemy rekomendować, by zysk zostawić w banku" - powiedział Lachowski. "W fazie bardzo szybkiego wzrostu alternatywą musiałaby być emisja akcji, ale tego nie chcemy" - dodał. Prezes poinformował, że w docelowym modelu podziału rocznych zysków będzie dążył, aby w przyszłości połowa zysku trafiała na dywidendę. Bank podał w celach strategicznych, że planuje utrzymanie w 2007 roku współczynnika wypłacalności na poziomie co najmniej 10 proc.

W '07 PORTFEL KREDYTÓW DETALICZNYCH WZROŚNIE O 49 PROC.

BRE Bank szacuje, że w 2007 roku jego portfel kredytów detalicznych wzrośnie o 49 proc. do 12,2 mld zł, w tym portfel kredytów hipotecznych ma wzrosnąć do 9,4 mld zł. Na koniec 2006 roku portfel kredytów detalicznych BRE wynosił 8,2 mld zł, w tym hipotecznych 7 mld zł. BRE Bank liczy, że portfel depozytów detalicznych wzrośnie w 2007 roku o 32 proc. do 9,4 mld zł. BRE Bank oczekuje także, że na koniec 2007 roku liczba jego klientów detalicznych wzrośnie o 370 tys. i na koniec 2007 roku wyniesie 2 mln.

W segmencie bankowości korporacyjnej BRE Bank chce w 2007 roku pozyskać około 1 tys. firm o dużym potencjale dochodowym i na koniec 2007 roku obsługiwać ich łącznie 12,4 tys. Liczba samych klientów z segmentu małych i średnich firm wzrosnąć ma do 7,8 tys. BRE Bank planuje także wzrost w 2007 roku wolumenu kredytów dla przedsiębiorstw o 1,1 mld zł, w tym wolumenu kredytów dla małych i średnich przedsiębiorstw o 84 proc. Prezes poinformował, że obecnie inwestorzy zainteresowani zakupem PTE Skarbiec - Emerytura przeprowadzają jego due diligence. Lachowski liczy, że transakcja zostanie sfinalizowana w 2007 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | BRE Bank SA | portfel | karty | mBank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »