Duże zmiany dla klientów PKO BP. Od 1 czerwca nowa tabela opłat i prowizji
Od 1 czerwca PKO BP wprowadzi liczne zmiany w regulaminach kont osobistych, tabelach opłat i prowizji czy kanałach dostępu do bankowości internetowej. Największy bank w Polsce chce przekonać klientów do korzystania z kanałów zdalnych.
PKO BP będzie oferował Konto dla Młodych klientom od 13 do 26 roku życia. Dotychczas dla tej grupy wiekowej przewidziane były dwa odrębne rachunki: PKO Konto Pierwsze i właśnie PKO Konto dla Młodych. Będzie też tylko jedno PKO Konto za Zero, w miejsce kilku jego wersji.
Bank ujednolica również opłaty za korzystanie z kont, kart oraz innych produktów.
Dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. To sieć prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. wpłatomatów. Korzystający z nich klienci nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów związanych np. z prowizją. W przypadku większości kont PKO Banku Polskiego wypłaty Blikiem - nawet z obcych bankomatów - także są darmowe.
Posiadacze PKO Konta dla Młodych nie poniosą opłaty za obsługę karty debetowej pod warunkiem wykonania w miesiącu dwóch transakcji na dowolną kwotę kartą lub Blikiem. Sam rachunek jest darmowy.
Osoby korzystające z bezwarunkowo bezpłatnego PKO Konta za Zero powinni wykonać pięć transakcji miesięcznie na dowolną kwotę kartą lub Blikiem, aby nie ponieść opłaty za obsługę karty płatniczej.
Klienci PKO BP mogą zlecić przelew z dowolnego urządzenia: telefonu, tabletu czy komputera za pośrednictwem serwisu transakcyjnego iPKO lub bankowej aplikacji mobilnej IKO. Dzięki aplikacji można także zrobić przelew na telefon. Zarówno w iPKO, jak i IKO można ustawić zlecenie stałe, zmienne, czy polecenie zapłaty. Bank udostępnia też możliwość szybkiego opłacenia faktury: wystarczy zrobić jej zdjęcie, a aplikacja mobilna rozpozna tekst i uzupełni za nas dane.
Aby uniknąć opłaty za obsługę "Przejrzystej karty kredytowej" należy zrobić średnio miesięcznie transakcje na 600 zł lub więcej (w skali roku to 7200 zł). To ważne, bowiem opłaty za karty zmieniają się.
Bank systematycznie cyfryzuje większość produktów i usług. W oddziałach ustawiane są internetowe stanowiska samoobsługowe. Na takich stanowiskach klient może zalogować się do bankowości internetowej iPKO i na przykład sprawdzić historię rachunku czy zlecić przelew - w razie potrzeby w asyście pracownika banku.
W ostatnich latach w PKO Banku Polskim zwiększa się rola bankowości internetowej - już ponad 90 proc. klientów ma dostęp do serwisu internetowego iPKO.
***