Fuzja MasterCard i Europay

Wraz z przekształceniem MasterCard w prywatną spółkę akcyjną zamknięto proces fuzji z Europay: powstała zintegrowana, globalna organizacja płatnicza, której właścicielami są akcjonariusze. Dla partnerów MasterCard i Europay na całym świecie fuzja ta oznacza istotne korzyści.

Wraz z przekształceniem MasterCard w prywatną spółkę akcyjną zamknięto proces fuzji z Europay: powstała zintegrowana, globalna organizacja płatnicza, której właścicielami są akcjonariusze. Dla partnerów MasterCard i Europay na całym świecie fuzja ta oznacza istotne korzyści.

"MasterCard i Europay należą do najsilniejszych organizacji na globalnym rynku rozwiązań płatniczych. Dzięki połączeniu tak dużych organizacji możemy zbudować globalny model strategiczny, który jest w pełni zintegrowany, a zarazem na tyle elastyczny, by odpowiadać specyficznym potrzebom regionów." - powiedział Robert W. Selander, Prezydent i CEO MasterCard. "Integracja z Europay daje nam możliwość oferowania członkom na całym świecie godnych zaufania rozwiązań płatniczych o jeszcze wyższej jakości. Zachowujemy jednocześnie elastyczność w sferze adaptacji tych rozwiązań do wymagań i warunków rynków lokalnych."- dodał Robert W. Selander.

Reklama

Robert W. Selander zaznaczył, iż połączenie mocnych stron Europay (m-handel, karty mikroprocesorowe i programy debetowe) z atutami MC (zarządzanie relacjami z klientami, wiodące technologie przetwarzania transakcji i marketing marek) zapewni "współpracującym z nami instytucjom finansowym usługi na najwyższym poziomie bez względu na to, czy ich operacje mają zasięg krajowy, kontynentalny czy międzykontynentalny."

Europay, wieloletni partner strategiczny MasterCard, włącza się w globalne struktury organizacji pod nazwą Regionu Europejskiego MasterCard. Siedzibą centrali Regionu Europejskiego pozostaje Waterloo w Belgii. Dotychczasowy Prezes Zarządu Europay dr Peter Hoch pozostaje szefem regionu, raportując do Roberta W. Selandera.

"Europay przekroczył właśnie próg 300 mln kart wydanych w naszym regionie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy włączyć się w struktury nowo powstałej organizacji w takim momencie" -powiedział dr Peter Hoch. "Członkowie Europay już przed fuzją odnosili korzyści dzięki naszej współpracy z MasterCard; obecnie, jako w pełni zintegrowana, globalna organizacja płatnicza będziemy im oferować jeszcze szersze korzyści."

"Zintegrowana struktura zarządzania, zapewni MasterCard większą elastyczność w sferze strategii i reagowania na potrzeby klientów. To także krótszy czas generowania oraz wdrażania nowatorskich produktów i usług" - wyjaśnił Robert W. Selander.

Należy tu zaznaczyć, że wszystkie regiony MasterCard (Europejski, Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej i Karaibów, Płd. Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Płn.) zachowają swoje lokalne zarządy, które decydować będą jak należy wdrażać globalną strategię na poziomie regionu. Będą także ustanawiać reguły oraz lokalną politykę dostosowaną do wymagań danego regionu.

Przekształcenie

Aby ułatwić przeprowadzenie fuzji z Europy, MasterCard przekształcił się z organizacji członkowskiej w prywatną spółkę akcyjną poprzez emisję akcji i przekazanie ich głównym członkom (principal members) w nowo utworzonym holdingu MasterCard Incorporated.

MasterCard International będzie kontynuował działalność jako spółka zależna MasterCard Incorporated.

"Przekształcając MasterCard w spółkę akcyjną przekazujemy naszym głównym członkom (principal members) wymierną wartość - otrzymują akcje organizacji o globalnym zasięgu." - wyjaśnił Robert W. Selander. "Jako posiadacze akcji są bezpośrednio zainteresowani podnoszeniem ich wartości poprzez powiększanie wielkości transakcji, zysku i udziału MasterCard w ich obrotach."

Robert W. Selander zaznaczył, iż elementem przekształcenia w prywatną spółkę akcyjną MasterCard było upublicznienie szczegółowych danych nt wyników przedsiębiorstwa. Jako spółka akcyjna MasterCard będzie przedstawiał amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych kwartalne i półroczne raporty ze swojej działalności.

"Zwiększona przejrzystość finansowa to atut we współczesnym świecie biznesu; to jedna z głównych cech wyróżniających nas na tle konkurencji."- powiedział.

Integracja

Dla instytucji finansowych integracja MasterCard i Europy oznacza bardzo konkretne korzyści; ekonomia skali to wzrost efektywności, eliminacja dublujących się procedur, szybsze procesy decyzyjne. W rezultacie skróceniu ulegnie czas dotarcia do rynku: instytucje finansowe będą teraz mogły szybciej skorzystać z nowych technologii i rozwiązań marketingowych oferowanych przez MasterCard.

Przykład może stanowić pełna globalizacja funkcji przetwarzania transakcji: jeden zestaw aplikacji i jedna infrastruktura to znacząca racjonalizacja kosztów.

Dzięki integracji korzyści odnosi także Region Europejski - zyskuje jeszcze szerszy dostęp do globalnej ekspertyzy MasterCard w dziedzinie budowy marek, usług zorientowanych na klienta doradztwa marketingowego oraz płatności korporacyjnych. Wiele z tych rozwiązań jest już w trakcie realizacji. Jako jeden z przykładów może posłużyć kampania reklamowa Priceless® MasterCard. Jej zasięg (do tej pory 45 wersji językowych w 90 krajach, łącznie z głównymi rynkami europejskimi) zostanie rozszerzony w regionie europejskim. Wzrośnie świadomość i globalny zasięg marki MasterCard. Europejskie instytucje finansowe w większym stopniu skorzystają także dzięki indywidualnemu podejściu do ich potrzeb w zakresie doradztwa i usług.

Centra Doskonalenia

Jako element nowej, zintegrowanej organizacji, MasterCard tworzy Globalne Centra Doskonalenia w Belgii i USA. Ich zadaniem będzie dostarczanie rozwiązań, które w optymalny sposób odpowiedzą na dynamicznie zmieniające się potrzeby członków MasterCard i ich klientów. Centra będą im oferować informacje, środki i narzędzia pomagające w budowie mocnej pozycji na globalnym rynku.

Centrum Doskonalenia Programów Debetowych oraz Centrum Technologii Mikroprocesorowych i M-handlu będą mieścić się w Waterloo w Belgii. Centrum E-handlu oraz E-handlu korporacyjnego, (skrót z ang. eB2B) - jako jedyne z trzech - działać będzie w USA (Purchase w stanie Nowy York).

Europay International jest niekwestionowanym liderem w segmencie "pay now", MasterCard natomiast odnosi poważne sukcesy na rynku kart debetowych w Regionach Azji i Pacyfiku oraz Ameryki łacińskiej. Zadaniem Centrum Doskonalenia Programów Debetowych będzie połączenie mocnych stron obu organizacji i wykorzystanie ich na rynku światowym. Maestro International po połączeniu z globalną siecią pozostałych grup debetowych MasterCard będzie umacniać wiodąca pozycję marki Maestro wśród programów debetowych w trybie on-line.

Centrum Doskonalenia Technologii Mikroprocesorowych i M-handlu opracuje na bazie europejskich doświadczeń i ekspertyzy unikalne rozwiązania, które będzie oferować klientom w skali globalnej.

Centrum E-handlu i eB2B będzie wspierać rozwój produktów z tego segmentu na rynku korporacyjnym i konsumenckim. Dotyczy to m.in. bezpieczeństwa handlu w Internecie i protokołów identyfikacji posiadaczy kart, elektronicznych systemów zaopatrzenia oraz innych nowych technologii.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »