Jak nadać paczkę InPost? Ile to kosztuje?
Nadawanie paczek przez Paczkomat InPost to aktualnie najczęstsza metoda wysyłania przesyłek w naszym kraju. Wystarczy kilka kliknięć w aplikacji i już możemy ruszać do najbliższego punktu, w którym mieści się Paczkomat. Nie dziwi zatem fakt, że coraz większa liczba Polaków rezygnuje z usług Poczty Polskiej na rzecz możliwości oferowanych przez InPost. Sprawdzamy, jak nadać paczkę w Paczkomacie i ile to kosztuje w zależności od wymiarów i wagi.
Z badań przeprowadzonych przez Gemius w 2023 roku wynika, że aż 95% konsumentów dokonujących zakupów online preferuje odbiór przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów InPost, co stanowi główną zachętę do składania zamówień. Co więcej, aż 93% osób korzystających z automatów paczkowych wybiera Paczkomaty InPost jako swoją preferowaną metodę dostawy.
Paczkomaty InPost cieszą się ogromną popularnością ze względu na prosty i wygodny sposób nadawania i odbierania paczek. Cały proces możemy sfinalizować w aplikacji bez konieczności drukowania etykiety. Nic więc dziwnego, że coraz większa liczba Polaków wybiera tę formę dostawy podczas zakupów online, a nawet do przesyłania dokumentów. W wielu przypadkach paczka dociera do odbiorcy już następnego dnia po wysłaniu.
Jak zatem nadać paczkę w Paczkomacie? Wystarczy, że wykonasz kilka bardzo prostych kroków:
- Wejdź na stronę inpost.pl/SzybkieNadania, wybierz sposób dostawy, rozmiar paczki i uzupełnij dane odbiorcy i nadawcy.
- Naciśnij przycisk "Wysyłam" i wybierz formę płatności za nadanie przesyłki.
- Po sfinalizowaniu płatności otrzymasz etykietę na swoją przesyłkę, którą należy wydrukować i nakleić na paczkę.
- Udaj się do automatu Paczkomat, zeskanuj kod kreskowy z etykiety, a skrytka automatycznie się otworzy.
- Umieść paczkę w skrytce, a następnie ją zamknij i potwierdź nadanie na ekranie urządzenia.
Zanim nadasz paczkę, odpowiednio ją zabezpiecz i sprawdź, czy gabaryty przesyłki odpowiadają wybranej skrytce w Paczkomacie. Możesz również skorzystać z opcji nadania paczki w PaczkoPunkcie lub zamówić kuriera, jeśli preferujesz inną formę wysyłki. Najbliższy Paczkomat znajdziesz w wyszukiwarce na stronie InPostu lub w aplikacji mobilnej.
Jeśli potrzebujemy bardziej ekologicznego rozwiązania lub nie mamy dostępu do drukarki, paczkę w InPost możemy nadać również bez etykiety. Instrukcja jest bardzo prosta:
- W aplikacji InPost Mobile wybierz opcję "Nadaj".
- Wybierz rozmiar paczki i sposób dostawy, a następnie uzupełnij dane odbiorcy i nadawcy.
- Opłać nadanie - po opłaceniu w aplikacji pojawi się 9-cyfrowy kod nadania oraz kod QR.
- Udaj się do automatu Paczkomat InPost i otwórz skrytkę zdalnie za pomocą aplikacji lub zeskanuj kod QR w czytniku maszyny.
- Paczkę włóż do skrytki, zamknij ją i zatwierdź jej nadanie w aplikacji.
Korzystając z aplikacji, masz możliwość zdalnego otwierania skrytki w Paczkomacie i nadawania przesyłek w dowolnym czasie. Aplikacja pozwala także na wysyłanie paczek bezpośrednio do wybranego Paczkomatu InPost oraz pod wskazany adres domowy czy siedzibę firmy.
Koszt nadania paczki w Paczkomacie InPost jest zależny od wielkości przesyłki. Firma oferuje cztery różne formaty, a im paczka jest większa, tym koszt wysyłki będzie wyższy. Oto szczegółowy cennik:
Gabaryt XS:
- maksymalne wymiary: 4 x 23 x 40 cm
- maksymalna waga: 3 kg
- cena brutto: 11,99 zł
Gabaryt A:
- maksymalne wymiary: 8 x 38 x 64 cm
- maksymalna waga: 25 kg
- cena brutto: 16,99 zł
Gabaryt B:
- maksymalne wymiary: 19 x 38 x 64 cm
- maksymalna waga: 25 kg
- cena brutto: 18,99 zł
Gabaryt C:
- maksymalne wymiary: 41 x 38 x 64 cm
- maksymalna waga: 25 kg
- cena brutto: 20,99 zł
Odbiorca na odbiór paczki ma 48 godzin od momentu, gdy otrzyma wiadomość e-mail lub powiadomienie w aplikacji o umieszczeniu paczki w Paczkomacie.
Jeśli Paczkomat będzie przepełniony, paczka trafi do Paczkomatu tymczasowego, który znajduje się w odległości nie większej niż 2 km w linii prostej względem pierwotnie wybranego Paczkomatu. Z tego tymczasowego Paczkomatu odbiorca może odebrać paczkę przez 1 dzień roboczy. Jeśli tego nie zrobi, paczka wróci do pierwotnie wybranego przez nadawcę Paczkomatu, gdzie będzie czekać na odbiór przez kolejne 48 godzin. Dopiero po upływie tego terminu zostanie zwrócona do oddziału.
Nadanie paczki w InPost można anulować na kilka sposobów. W przypadku, gdy przesyłka jeszcze nie opuściła twoich rąk i nie została wprowadzona do systemu InPost przez automat lub kuriera, istnieje możliwość odwołania etykiety nadawczej. Możesz to zrobić, korzystając z formularza dostępnego na oficjalnej stronie InPost.
W formularzu wybierz temat rozmowy “Zwrot środków za niewykorzystaną etykietę" i uzupełnij numer przesyłki. Po zrealizowaniu zwrotu, pieniądze zostaną zwrócone do twojego portfela w Managerze Paczek InPost.
Anulowanie paczki po nadaniu (z etykietą):
W sytuacji, w której paczka została już nadana i chcesz ją anulować, możesz wysłać maila z poleceniem anulowania nadania. Pamiętaj, że dyspozycja zwrotu może być zrealizowana jedynie na twój wniosek jako nadawcy. Wiadomość musi być wysłana z adresu e-mail powiązanego z daną przesyłką.
W takiej wiadomości oprócz polecenia zwrotu musimy umieścić numer przesyłki. Anulowanie nadania jest możliwe po tym, gdy paczka trafi do sortowni i będzie już w rękach InPost.
Anulowanie odbioru przesyłki przez kuriera
Jeśli zleciłeś odbiór przesyłki kurierowi i chcesz go anulować, zaloguj się do WebTrucker na stronie InPost. W sekcji “Zamów kuriera" przejdź do “Historia podjazdów". Odszukaj zlecenie odbioru, z którego chcesz zrezygnować, a następnie je anuluj.
Przeczytaj również:
Biedronka rzuciła bób na półki. Klienci na widok ceny aż robią zdjęcia
Nowe oszustwo na SMS. Wykorzystują flagową usługę Google
Poczta Polska rusza z nową usługą. Udoskonala swoje bankowe możliwości