Jak Polacy reagują na kolejki w sklepach? Oto wyniki badania

Badanie przeprowadzone przez firmę Waitwhile podaje, że aż 82 proc. konsumentów w Polsce szuka alternatyw do sklepów, w których pojawiają się kolejki do kas. Polacy nie lubią kolejek, a liczba osób, która ma ich dość, wzrasta.

Nowe badanie podaje, że dwóch na pięciu konsumentów nie dokończy zakupów, jeśli pod koniec swojego czasu w sklepie napotka kolejkę do kasy. Wolą zrezygnować lub pójść do konkurencji. Tylko trzech na pięciu zdecyduje się dokończyć zakupy.

Mało kto lubi czekać w kolejce w sklepie, ale liczba ankietowanych, którym czekanie w kolejce kojarzy się z poczuciem frustracji, zniecierpliwienia, uczucia nudy i irytacji, niezmiernie wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku, aż o 176 proc. Klienci wymagają jakościowego i sprawnego obsłużenia, a liczba alternatyw, takich jak konkurencja czy zakupy przez internet, jest ogromna. Problemem dla sprzedawców jest przede wszystkim niechęć do powrotu konsumenta, a nie jednorazowa rezygnacja z dokończenia zakupów.

Reklama

By zapobiec mniejszemu obrotowi, trzeba zwiększyć liczbę kas lub ich efektywność w obsłudze. Możliwości technologiczne, które mogą odciążyć sklepy od dużych kolejek, są większe niż kiedykolwiek. Nie wymagają często zatrudnienia większej liczby pracowników czy dużo wolnego miejsca. Mowa tu oczywiście o kasach samoobsługowych. 

Takie kasy mogą zwiększyć liczbę stanowisk i zmniejszyć kolejki. To najpopularniejsze rozwiązanie, które staje się coraz bardziej powszechne w ostatnich latach, nie jest jedynym. Skanowanie produktów podczas wkładania do koszyka, choć mniej popularne, na pewno pojawi się w dużych supermarketach niebawem i zmniejszy kolejki.

TM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kolejki | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »