Jak Polacy reagują na kolejki w sklepach? Oto wyniki badania
Badanie przeprowadzone przez firmę Waitwhile podaje, że aż 82 proc. konsumentów w Polsce szuka alternatyw do sklepów, w których pojawiają się kolejki do kas. Polacy nie lubią kolejek, a liczba osób, która ma ich dość, wzrasta.
Nowe badanie podaje, że dwóch na pięciu konsumentów nie dokończy zakupów, jeśli pod koniec swojego czasu w sklepie napotka kolejkę do kasy. Wolą zrezygnować lub pójść do konkurencji. Tylko trzech na pięciu zdecyduje się dokończyć zakupy.
Mało kto lubi czekać w kolejce w sklepie, ale liczba ankietowanych, którym czekanie w kolejce kojarzy się z poczuciem frustracji, zniecierpliwienia, uczucia nudy i irytacji, niezmiernie wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku, aż o 176 proc. Klienci wymagają jakościowego i sprawnego obsłużenia, a liczba alternatyw, takich jak konkurencja czy zakupy przez internet, jest ogromna. Problemem dla sprzedawców jest przede wszystkim niechęć do powrotu konsumenta, a nie jednorazowa rezygnacja z dokończenia zakupów.
By zapobiec mniejszemu obrotowi, trzeba zwiększyć liczbę kas lub ich efektywność w obsłudze. Możliwości technologiczne, które mogą odciążyć sklepy od dużych kolejek, są większe niż kiedykolwiek. Nie wymagają często zatrudnienia większej liczby pracowników czy dużo wolnego miejsca. Mowa tu oczywiście o kasach samoobsługowych.
Takie kasy mogą zwiększyć liczbę stanowisk i zmniejszyć kolejki. To najpopularniejsze rozwiązanie, które staje się coraz bardziej powszechne w ostatnich latach, nie jest jedynym. Skanowanie produktów podczas wkładania do koszyka, choć mniej popularne, na pewno pojawi się w dużych supermarketach niebawem i zmniejszy kolejki.
TM