Jak zamknąć konto w banku? Możesz to zrobić bez wyjścia z domu
Jeżeli chcemy zamknąć konto w banku, nie trzeba już wybierać się osobiście do placówki. Tak przynajmniej jest w przypadku większości placówek. Do zamknięcia konta wystarczą internet oraz oczywiście dane autoryzujące. Dobra informacja jest taka, że zamknąć konto w banku można w zaledwie kilka minut, trzeba jednak pamiętać o kilku istotnych sprawach.
Większość banków w Polsce umożliwia zamknięcie konta przez internet. Można to zrobić wykorzystując dwie ścieżki. Pierwsza to zalogowanie się poprzez autoryzowane dane na stronie internetowej banku. Druga to skorzystanie z aplikacji mobilnej banku.
Jak zamknąć konto w banku? Wiele zależy od konkretnej instytucji, niemniej w panelu na stronie czy aplikacji należy przejść do swojego konta, a następnie w ustawieniach wybrać opcję na przykład "Wnioski i Umowy". Kolejno z listy należy wybrać "Zamykanie konta" i zatwierdzić operację w standardowy sposób.
Zamknąć konto w banku przez internet można w takich bankach jak mBank, Alior Bank, Velo Bank, ING Bank Śląski czy Millennium. Oczywiście są jeszcze inne sposoby, aby zrobić to bez wychodzenia z domu. Zamknąć konto w banku można również poprzez infolinię banku. Należy zadzwonić pod dedykowany numer telefonu i zgłosić chęć zamknięcia konta. To również trwa kilka minut, a w czym pomaga pracownik placówki pracujący na infolinii.
Nie wszystkie banki umożliwiają zamknięcia konta przez internet czy infolinię. Niektóre z nich wymagają osobistego pojawienia się w placówce, a co wprost wynika z zapisów umowy, którą zawieramy z poszczególnym bankiem. Jak zamknąć konto w banku PKO BP, Pekao, Credit Agricole, BOŚ Banku, Banku BPS czy Banku Pocztowym? Te wymagają od swoich klientów wizyty w oddziale. Dopiero tutaj należy złożyć wniosek o zamknięcie rachunku wraz z okazaniem dowodu osobistego.
Jak zamknąć konto w banku? Można to również zrobić listownie. Taki polecony list należy przesłać na adres placówki danego banku. W tym obowiązkowo powinny znaleźć się takie informacje jak dane osobowe (imię, nazwisko, pesel) oraz informacje identyfikujące konto, czyli numer konta oraz nazwa rachunku. Oczywiście we wniosku należy wyrazić chęć zamknięcia konta. Ważne jest również to, aby nie zapomnieć o odwołaniu zgód marketingowych. Wniosek należy podpisać własnoręcznie, a list, dla pewności, wysłać za potwierdzeniem odbioru.
Zamknięcie konta w banku jest darmowe. Dlatego nie to powinno martwić, a ewentualna minusowa kwota. Jeżeli na naszym rachunku znajdują się jakiekolwiek finansowe zaległości, zamknięcie konta nie będzie możliwe. Dlatego też należy uregulować wobec banku wszystkie zobowiązania. Mowa tutaj o debetach, kredytach czy opłatach, które są związane z prowadzeniem rachunku bankowego. Jako że zamknięcie konta w banku nie następuje natychmiast, na uregulowanie opłat mamy czas w okresie wypowiedzenia. W zależności od placówki ten może trwać 14 lub 30 dni od złożenia wniosku.
Zamknięcie konta w banku to formalność, która trwa zaledwie kilka minut. Formalnie jednak zostanie ono zamknięto po wspomnianym wyżej okresie wypowiedzenia, a który znajdziemy w zapisach naszej umowy.
Warto jeszcze wiedzieć, co w sytuacji, kiedy na nasze zamknięte konto wpłynęły środki pieniężne. Z zasady banki nie przydzielają zamkniętego numeru konta innym klientom. Pieniądze nie trafią więc do kogoś innego. Na taką ewentualność można się zabezpieczyć i podczas zamykania konta w banku wskazać inny rachunek bankowy, na który w powyżej opisanej sytuacji, zostaną przelane środki, które znalazły się na zamkniętym koncie. Klient zostanie o tym poinformowany np. SMS-em, a po wypłatę pieniędzy trzeba udać się do dowolnej palcówki banku.
Przeczytaj również:
Klienci straszyli, że przejdą do konkurencji. mBank reaguje, wprowadza nowość
mBank podnosi opłaty. Klienci nie kryją niezadowolenia, grożą likwidacją kont
Polski bank sprawdzi hasła klientów. Chodzi o bezpieczeństwo