Karta Maestro pre-paid

Polska jednym z dwóch pierwszych krajów na świecie, gdzie Europay wprowadza innowacyjną kartę płatniczą.

Polska jednym z dwóch pierwszych krajów na świecie, gdzie Europay wprowadza innowacyjną kartę płatniczą.

29 listopada w Warszawie podczas targów "Karta 2001" Prezes Zarządu Europay International, Dr Peter Hoch oraz Frederik van Etten, Pierwszy Zastępca Prezesa ING Bank Śląski ogłosili oficjalne wprowadzenie na polski rynek nowego produktu - karty płatniczej typu pre-paid, która wkrótce znajdzie się w ofercie ING Banku Śląskiego S.A.

Karta pre-paid (przedpłacona) przypomina karty oferowane przez operatorów sieci telefonii komórkowej. Karta jest "ładowana" do określonej kwoty przez jej wydawcę. Transakcje dokonywane przy użyciu karty pre-paid autoryzowane są w trybie on-line, po wprowadzeniu kodu PIN. Oznacza to, wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno z punktu widzenia posiadacza karty jak i banku. Podobnie, jak inne karty Maestro, karty typu pre-paid akceptowane są na całym świecie przez bankomaty oraz punkty handlowo - usługowe oznaczone logo Maestro/Cirrus. W Polsce jest ponad 56 000 takich punktów.

Reklama

Maestro pre-paid to bezpieczny i bardzo elastyczny produkt płatniczy, dzięki któremu banki zyskują możliwość penetracji zupełnie nowych obszarów rynku. Banki będą mogły wydawać ją jako kartę do wypłat z bankomatów, kartę przeznaczoną do zakupów bądź kartę okolicznościową, którą można przekazać każdemu w formie prezentu. Używanie kart będzie doskonałym rozwiązaniem np. dla urlopowiczów, a szczególnie dzieci i młodzieży, którzy zamierzają ograniczyć do ustalonego limitu wydatki podczas wakacji. Co bardzo istotne, nowa karta Maestro pre-paid pozwala bankom dotrzeć także do klientów, którzy nie posiadają jeszcze rachunku bankowego.

Maestro pre-paid znajdzie także szereg zastosowań na rynku korporacyjnym. Ten innowacyjny produkt może posłużyć, jako element motywujący dla pracowników firm zastępując stosowane obecnie bony. Karty przedpłacone przez pracodawcę mogą być stosowane również jako wygodna i bezpieczna forma płatności podczas delegacji (diety pracownicze). Ogromne jest także spektrum zastosowań karty Maestro pre-paid w ramach programów lojalnościowych czy wspólnych akcji promocyjnych prowadzonych przez dwie lub więcej firm (tzw. co-branding).

"Europa Centralna to dla Europay International jeden z najważniejszych regionów w skali globalnej, tu rozwijamy się najdynamiczniej. Dlatego tez nasze coraz częściej innowacyjne produkty właśnie tu są wprowadzane na rynek w pierwszej kolejności. Właśnie w Europie Środkowej w 1999 r. przeprowadziliśmy pierwszą międzynarodową transakcję przy pomocy karty Maestro z mikroprocesorem, a przed miesiącem dokonaliśmy inauguracji nowej karty kredytowej MasterCard Electronic. Dziś Polska staje się drugim krajem Europy w którym oferowane są karty Maestro pre-paid." - powiedział Prezes Europay pan Dr Peter Hoch.

Bank Śląski to pierwszy polski (i drugi na świecie) bank, który rozpoczyna wydawanie kart pre-paid.

Według informacji z konferencji prasowej koszt wydania karty pre-paid wynosi 10 zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bank | Parlam | karta | karty | pre-paid
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »