Każda linia w UE ma zwrócić za bilet lub oferować nowy

Komisja Europejska wzmogła presję na linie lotnicze w UE, by zwróciły pieniądze za bilet pasażerom, ktorych lot został anulowany z powodu pyłów z islandzkiego wulkanu.

"Tysiące konsumentów, które padły ofiarą paraliżu lotniczego wciąż domagają się - i słusznie - swych praw. Apeluję do nich, by nie wahali się i egzekwowali swoje prawa" - powiedział komisarz ds. konsumentów John Dalli.

"Unijne prawa pasażerów mają zastosowanie także w sytuacjach nadzwyczajnych" - dodał. Podkreślił, że ewentualna pomoc państwa dla linii, które ucierpiały po wybuchu wulkanu "musi być skoordynowana z poszanowaniem praw pasażerów".

Unijne prawa pasażerów obejmują wszystkie europejskie linie lotnicze, także tanie linie oraz linie lotnicze z państw trzecich, o ile lot miał rozpocząć się na terenie UE. Każdy pasażer, którego lot został anulowany i który zwróci się do przewoźnika ma prawo wyboru pomiędzy zwrotem kosztów biletu lub otrzymaniem nowego biletu do docelowego miejsca podróży w innym terminie.

Reklama

Pasażerowie nie mają natomiast prawa domagać się dodatkowych odszkodowań, które także są przewidziane w prawie europejskim - gdyż loty były odwołane z powodu siły wyższej, a nie z winy przewoźnika.

By pomóc liniom lotniczym, którym brakuje płynności po około tygodniowym paraliżu w kwietniu, KE planuje znieść czasowo pewne restrykcje - jak np. zakaz lotów nocą, by nadrobić zaległości (zwłaszcza w transporcie towarów) oraz odroczyć w czasie pewne płatności za korzystanie z europejskiej przestrzeni powietrznej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: linia | linie lotnicze | PLL LOT | bilet | Komisja Europejska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »