mBank apeluje do wszystkich klientów. Dawno nie było takiego alertu
mBank zaapelował do klientów w sprawie bezpieczeństwa konta bankowego. Sprawa dotyczy każdego klienta mBanku, którego finanse zagrożone są z dwóch stron.
mBank wydał pilny komunikat do wszystkich swoich klientów. Jak podkreślają portale branżowe, dawno nie było takiego ostrzeżenia ze strony instytucji finansowej. Jednak nie było jeszcze takiego niebezpieczeństwa, wynikającego z zagrożenia, które na klientów czai się z dwóch stron.
W pilnym komunikacie mBanku znalazło się ostrzeżenie do klientów, którzy zagrożeni są na dwa sposoby - z jednej strony na pieniądze klientów skuszeni są oszuści podszywający się pod personel banku. Z drugiej strony pieniądze można stracić przez fałszywe oferty inwestycyjne.
mBank podkreśla, że oszuści w pierwszej kolejności chcą zwrócić uwagę użytkowników. Następnie, w zależności od tego, czy kontaktuje się z nami oszust podszywający się pod personel, czy też dotarła do nas fałszywa oferta inwestycyjna, złodzieje chcą wzbudzić różne emocje. W pierwszym przypadku to strach, w drugim zaciekawienie.
W pierwszym przypadku oszuści podszywają się pod pracowników mBanku i zwykle kontaktują się telefonicznie. W trakcie rozmowy ostrzegają przed rzekomym niebezpieczeństwem i nakłaniają do zainstalowania wskazanej aplikacji, która ma "przywrócić bezpieczeństwo konta". Nie brak też sytuacji, gdy proszą o podawanie danych kart płatniczych lub polecają przesłać swoje środki na "bezpieczne konto".
Drugi przypadek opiera się na fałszywych reklamach i nierealnych ofertach szybkiego zysku. W materiałach tych znajdują się kłamliwe informacje o udanych transakcjach i korzyściach, byle tylko skłonić ofiarę oszustwa do kontaktu.
Często w uwiarygodnieniu oszustwa pomaga wykorzystanie wizerunków znanych osób. Finalnie i w tym wypadku często też pojawia się prośba instalacji specjalnej aplikacji, która w rzeczywistości daje oszustom zdalną kontrolę nad telefonem i jego zawartością.
W komunikacie mBank podkreśla, że najlepszym sposobem na zachowanie swoich pieniędzy jest szczególna ostrożność. Nie powinniśmy nigdy i nikomu udostępniać danych do logowania na swoje konto czy tych dotyczących kart płatniczych. Jeśli kontaktuje się z nami bank, ten sam te dane posiada, bo przecież obsługuje nasze konto bankowe i sposoby płatności.
Nie powinniśmy też instalować żadnych zewnętrznych aplikacji z nieznanych źródeł. Zwłaszcza powinniśmy wystrzegać się tych, które umożliwiają zdalne sterowanie urządzeniem. Z kolei przy ofercie niesamowicie opłacalnej inwestycji warto sprawdzić, kto za nią stoi i poszperać głębiej w informacjach udostępnionych w materiale promocyjnym. Jeśli informacji jest mało, są sprzeczne lub niekompletne, możemy mieć pewność, że to oszustwo.