Obiekt z Booking prosi o odwołanie rezerwacji? Nigdy się na to nie zgadzaj

Chociaż Booking jest obecny na polskim rynku od wielu lat, to nie wszyscy jego użytkownicy mają wiedzę na temat przysługujących im praw w razie problemów z rezerwacją. Chodzi o sytuację, gdy obiekt prosi o anulowanie pobytu. Internauci na jednej z grup podróżniczych radzą, aby nigdy tego nie robić.

Booking jest jedną z największych na świecie platform umożliwiających rezerwację noclegów w hotelach, apartamentach i kwaterach prywatnych. Chociaż platforma od dawna jest krytykowana m.in. za dominującą pozycję na rynku, monopolistyczne praktyki oraz problemy z obsługą klienta, to i tak cieszy się dużą popularnością. Nie ma co ukrywać - rezerwowanie noclegów za pośrednictwem Booking jest bardzo wygodne. Ponadto serwis dysponuje ogromną bazą noclegów, a klienci mogą wręcz "przebierać" w ofertach.

Reklama

Obiekt prosi o anulowanie noclegu na Booking. Co zrobić?

Większość obiektów na Booking umożliwia odwołanie rezerwacji na 48 godz. przed przyjazdem. Pieniądze z karty nie zostają wówczas pobrane, a jeśli do tego doszło, suma jest zwracana. Rezerwację może odwołać też obiekt bądź gospodarz prywatny np., gdy doszło do tzw. overbookingu. Taka sytuacji przytrafiła się internautce, która poprosiła o pomoc członków jednej z grup podróżniczych. 

Właściciel apartamentu, który zarezerwowała, skontaktował się z nią i poprosił, żeby anulowała rezerwację, gdyż ten nie jest już dostępny - prawdopodobnie doszło do podwójnej rezerwacji. Kobieta wyjaśniła we wpisie, że w terminie, w którym planowała podróż, nie ma już noclegów mieszczących się w jej budżecie. W związku z tym zapytała, jak powinna postąpić. Internauci doradzili jej, aby nie odwoływała rezerwacji sama, a skontaktowała się z Booking i wyjaśniła sprawę lub zobowiązała do tego hosta. 

Anulowanie rezerwacji przez właściciela. Booking powinien zaproponować inny nocleg

Jak wyjaśniono w komentarzach, w przypadku anulowania rezerwacji przez obiekt, serwis powinien zaoferować klientce alternatywny nocleg, a jeśli jego cena jest wyższa - host powinien pokryć różnicę. "To właściciel ma anulować, a wtedy Booking proponuje inny obiekt w tej cenie. Jeśli ty anulujesz, nic nie dostaniesz" - napisano w jednym z komentarzy. "Jeśli udało ci się zrobić rezerwację, a obiekt ma overbooking to jego problem. Musi ci zapewnić alternatywę w podobnym standardzie, a jeśli cena będzie wyższa to pokryć różnice" - radzi kolejna osoba.

Pod wpisem wypowiedziała się też internautka, która miała podobny problem. Ona również doradziła autorce wpisu, by sama niczego nie odwoływała. "Miałam tak samo. Napisałam do Booking i Booking rozmawiał z właścicielem obiektu, po czym Booking zaproponował mi dopłatę do kolejnej wybranej opcji" - wyjaśniła.

To obiekt powinien skontaktować się z Booking i wyjaśnić sprawę

Na stronie Booking z informacjami dla gości nie ma informacji dotyczącej tego, że serwis proponuje nocleg zastępczy, jeśli obiekt ma overbooking. Jednak słowa internautów potwierdza to, co napisano na stronie dla właścicieli. W sekcji "Zarządzanie odwołaniami oraz prośbami o odwołanie rezerwacji od gości" Booking informuje, że: "Jeśli wystąpią nieprzewidziane problemy i nie możesz przyjąć gości, musisz to zgłosić naszemu działowi obsługi klienta. Jeśli zajdzie taka potrzeba, uzyskasz pomoc w związku z prośbą o odwołanie rezerwacji i przeniesieniem gości". Chociaż informacje jest bardzo ogólnikowa, sugeruje, że Booking faktycznie w takich sytuacjach proponuje klientom inny nocleg.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Booking | rezerwacja | nocleg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »