Obiekt z Booking prosi o przedpłatę lub potwierdzenie rezerwacji? Uważaj

Przed nami kolejny w tym roku długi weekend, który wiele osób wykorzysta, by wyjechać na krótki urlop. Niebawem rozpoczną się także wakacje, więc zainteresowanie wynajem noclegów rośnie. Osoby korzystające z ofert na Booking powinny uważać, gdyż na grupach dotyczących podróży pojawiły się sygnały o próbach oszustw. Przestępcy mogą podszywać się m.in. pod obiekt, w którym zarezerwowano nocleg.

Booking stosuje zaawansowane technologii, które zapewniają m.in. bezpieczeństwo transakcji oraz uniemożliwiają przechwycenie danych z kart. Ponadto platforma prowadzi program ochrony klienta i w niektórych przypadkach zwraca użytkownikom pieniądze, jeśli doszło do oszustwa. Serwis oferuje również pomoc w sytuacji, gdy obiekt odwołuje rezerwację - proponując klientowi alternatywne miejsce noclegu. Chociaż korzystanie ze strony jest bezpieczne, to podczas rezerwowania noclegu trzeba zachować ostrożność, gdyż pomimo wysiłków Booking, platforma nie jest wolna od oszustów. 

Reklama

Z doniesień użytkowników grup podróżniczych na Facebooku wynika, że w ostatnim czasie ich aktywność w serwisie wzrosła. Internauci, którzy opłacili już swój pobyt za pośrednictwem serwisu, otrzymują wiadomości od obiektów dotyczące konieczności uiszczenia przedpłaty. Inni dostają prośby od właścicieli o potwierdzenie rezerwacji i uzupełnienia danych karty na zewnętrznej stronie, do której link dołączono w wiadomości. 

Czytaj także: Nowe oszustwo krąży po sieci. Otworzysz zdjęcie, zostaniesz bez pieniędzy

Wiele wskazuje na to, że to oszuści podszywają się pod właścicieli kwater. Być może przestępcy przejęli ich dane do logowania na stronie Booking i wysyłają klientom wiadomości. Bo chociaż sam serwis ma zaawansowane zabezpieczenia, to osoby wynajmujące noclegi za pośrednictwem platformy nie zawsze stosują bezpieczne hasła czy dwuetapową weryfikację logowania. W związku z tym są łatwym celem dla hakerów. 

Wiadomość od obiektu z Booking. Co zrobić?

W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości od obiektu najlepiej skontaktować się z działem pomocy Booking i wyjaśnić sprawę. Nigdy nie należy klikać w odnośniki w wiadomościach od właścicieli ani dokonywać transakcji poza Booking. 

Takie wiadomości mogą być próbą oszustwa, ale nie muszą. Zdarza się, że pieniądze nie mogą zostać pobrane, bo np. karta utraciła ważność, a użytkownik o tym zapomniał, albo nie ma na niej wystarczających środków. W takiej sytuacji to jednak Booking zazwyczaj wysyła klientowi informację na ten temat. 

Czasami obiekty kontaktują się z osobami, które zarezerwowały nocleg za pośrednictwem platformy, aby namówić do przeniesienia transakcji poza Booking. Robią to nie dlatego, że chcą kogoś oszukać, a po to, by nie płacić serwisowi prowizji od rezerwacji. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej nie korzystać z takich rozwiązań. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Booking | oszustwo | rezerwacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »