PKO BP i Santander ostrzegają. Utrudnienia dla klientów banków w weekend (4-5 listopada)
W najbliższy weekend i na początku nowego tygodnia klienci kilku banków muszą liczyć się z komplikacjami w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi. Najpoważniejsze i najdłuższe przerwy zapowiadają Santander i PKO BP.
Wystąpią problemy głównie z płatnościami w internecie, aplikacjami mobilnymi i Blikiem. Dotyczą one banków:
- Santander Bank Polska
- PKO BP
- Bank Pocztowy
Z powodu prac technicznych w Santander Banku w nocy z piątku na sobotę (3/4 listopada) od godz. 23:00 do godz.7:30 nie będą działać:
- bankowość internetowa
- aplikacja mobilna
- przelewy natychmiastowe (Express Elixir, Bluecash)
- płatności w sklepach internetowych (Przelew24)
- Blik
- Kantor Santander
Dodatkowo, w sobotę (4 listopada) od godz. 00:30 do godz. 6:00 nieczynne będą bankomaty i wpłatomaty.
W tym czasie bez zakłóceń działać będą karty.
Z powodu prac modernizacyjnych w PKO BP w niedzielę (5 listopada) będą niedostępne:
- od godz. 00:00 do godz. 3:00 aplikacja IKO, iPKO biznes mobile oraz płatności zbliżeniowe kartami i Blikiem (nie dotyczy to Apple Pay)
- od godz. 3:00 do godz. 7:00 zakładka "Karty" w serwisie iPKO oraz w aplikacji IKO
Bank ostrzega też, że dodatkowo w poniedziałek (6 listopada) od godz. 00:45 do godz. 01:45 mogą wystąpić utrudnienia w płatnościach kartami i przy wypłatach z bankomatów. W tym czasie niedostępne będą:
- bankomaty PKO BP - wpłaty i wypłaty kartami i Blikiem
- płatności zbliżeniowe telefonem
- nadawanie PIN, blokady oraz aktywacja karty w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO
Wszystkie pozostałe funkcje serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO oraz serwis telefoniczny iPKO będą działały bez zmian.
Klientów Biura Maklerskiego PKO BP powiadomiono, że w piątek (3 listopada) od godz. 22:00 do godz. 23:00 wystąpi przerwa w dostępie do rachunku inwestycyjnego za pośrednictwem serwisu PKO supermakler i aplikacji mobilnych. Niedostępne będą również usługi maklerskie w serwisach iPKO i Inteligo oraz aplikacji mobilnej IKO.
Prace serwisowe w Banku Pocztowym w nocy z soboty na niedzielę (4/5 listopada) od godz. 22:00 do godz. 05:00 mogą wywołać krótkotrwałe problemy w dokonywaniu transakcji bezgotówkowych i gotówkowych kartami płatniczymi, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych.
Dodatkowo, we wtorek (7 listopada) od godz. 22:00 do godz. 00:00 nie będzie można pobrać danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2 oraz zamówić karty wirtualnej w trybie online.
Opr. JB