Ważny komunikat PKO BP. Bank apeluje do klientów, "wykonaj ważne transakcje"
PKO BP wydał ważny komunikat, który powinien trafić do wszystkich klientów. W nadchodzący weekend część usług zostanie niedostępna. "Jeśli możesz, wykonaj ważne transakcje wcześniej" - czytamy w wiadomości opublikowanej przez największy bank w Polsce. Klienci PKO BP doświadczą trudności w godzinach nocnych, a powodem będzie przerwa na prace techniczne.
Ważna wiadomość dla wszystkich klientów PKO BP. Bank opublikował komunikat dotyczący planów na nadchodzący weekend. W niedzielę 5 stycznia część usług będzie niedostępna.
PKO BP w komunikacie apeluje do klientów o to, aby przygotowali się na wyłączenie części usług dostępnych normalnie przez całą dobę. Bank wydaje takie wiadomości także po to, aby klienci nie obawiali się, iż informacja na temat problemów technicznych pochodzi od oszustów. PKO BP zaplanowało już wcześniej, kiedy i jakie opcje zostaną wyłączone.
PKO BP wyjaśnia w komunikacie, iż pracownicy banku odpowiedzialni za sferę techniczną bankowości potrzebują czasu na to, aby przeprowadzić prace techniczne. Charakter zaplanowanych zmian wymaga, by w czasie prowadzenia prac przez techników dokonać przerwy w działaniu części usług.
Przerwa techniczna w PKO BP w weekend zaplanowana została na niedzielę 5 stycznia. Klienci preferujące nocne godziny załatwiania swoich bankowych spraw muszą albo przełożyć plany albo przygotować się na utrudnienia. Prace serwisowe wykonywane będą bowiem między godzinami 00.30-03.00. Dopiero po 3 nad ranem w niedzielę (05.12) usługi wrócą do standardowego sposobu działania.
PKO BP w komunikacie na temat prac serwisowych wyszczególnia, że w czasie niedzielnej przerwy klienci nie będą mogli korzystać z:
- płatności w internecie "Płacę z iPKO",
- serwisu internetowego i telefonicznego iPKO biznes i iPKO,
- funkcji otwartej bankowości (Open Banking).
W komunikacie bank wskazał, że prace techniczne uniemożliwią również korzystanie z aplikacji iPKO biznes mobile, jednak osoby korzystające z opcji wypłacania pieniędzy z bankomatów dzięki aplikacji IKO nie odczują problemów. Analogiczna sytuacja dotyczy osób, które w czasie prac technicznych będą chciały płacić za zakupy internetowe oraz w sklepach stacjonarnych za pomocą BLIK-a.
Niemniej PKO BP mimo planowanej przerwy technicznej zapewnia, że w bankomatach i sklepach stacjonarnych działać będą wszystkie karty. Wyjątkiem jest przypadek osób korzystających z karty wielowalutowej. "W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty" -dodaje PKO BP, przepraszając klientów za utrudnienia.
Agata Jaroszewska