Polacy stawiają na okazje

Polacy choćby z powodu znacznie niższych dochodów niż na zachodzie są większymi zwolennikami polowania na cenowe okazje. Wśród Europejczyków najczęściej korzystamy z internetowych porównywarek cen - informuje "Rzeczpospolita".

Tak wynika z badania firmy Tradedoubler w ośmiu państwach, odpowiadających za 89 proc. e-handlu w Europie.

Podczas robienia e-zakupów porównywarek cen używa aż 85 proc. ankietowanych Polaków, podczas gdy w Szwecji 68 proc., a w Wielkiej Brytanii najmniej - 66 proc. Próg 80 proc. przekraczają jeszcze Włosi, którzy zmagają się z kryzysem gospodarczym i też zmieniają zwyczaje zakupowe.

Wynika to z mniejszej elastyczności cenowej Polaków w porównaniu zamożniejszymi krajami Europy, przy decyzji o zakupie kluczowe znaczenie ma ciągle cena - ocenia Łukasz Szymula, dyrektor na Europę Wschodnią w Tradedoubler.

Reklama

Jak dodaje, pewnie działa też efekt nowości - rozwijające się polskie porównywarki cenowe walczą o internautów, inwestując w działania promujące.

Według organizacji Ecommerce Europe w 2012 r. sprzedaż internetowa w Europie wzrosła średnio o 22 proc. Ale najlepsze wyniki odnotowały Polska i Czechy - wzrost o ponad 30 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: zakupy online | handel | porównywarki cen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »