Polski bank wygrywa światowy ranking
Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego po raz drugi okazała się najlepiej ocenianą na świecie przez klientów w rankingu brytyjskiego Retail Banker International.
Tym samym "apka" mobilna największego polskiego banku okazała się lepsza od aplikacji takich bankowych gigantów jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. W dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO już ponad 300 tysięcy ocen, których średnia wynosi 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
- Weszliśmy właśnie w drugie stulecie działalności banku, które bez wątpienia będzie stuleciem bankowości cyfrowej. Ponowne osiągnięcie tak znakomitego w skali światowej wyniku przez aplikację IKO jest potwierdzeniem, że zmierzamy we właściwym kierunku. Rozwijając IKO każdego dnia kierujemy się tym, żeby były ono maksymalnie proste i intuicyjne w obsłudze, a to klienci cenią dziś najwyżej. Wyzwaniem i celem jest dalsza cyfryzacja banku, w tym tworzenie ekosystemu usług wychodzących poza tradycyjnie pojmowane finanse. Nasze innowacyjne rozwiązania, takie jak IKO czy Chmura Krajowa, są świetnymi narzędziami, żeby to osiągnąć - mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
Opinie klientów dotyczące aplikacji IKO są monitorowane każdego dnia w internetowych sklepach z aplikacjami, ale także w mediach społecznościowych. Rejestrowane są też pomysły klientów na nowe funkcje w aplikacji, a przykładem jest wdrożona niedawno funkcja "Pomagaj z nami", którą wcześniej zaproponował na portalu społecznościowym jeden z użytkowników aplikacji.
Obecnie IKO to ponad 3,2 mln aktywnych aplikacji. W samym czwartym kwartale 2018 roku użytkownicy IKO wykonali z poziomu aplikacji ponad 28 milionów transakcji mobilnych. W tym samym okresie liczba klientów, którzy logowali się do banku wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego ("mobile only") sięgnęła już prawie 1,1 mln.
W 2019 roku IKO ma zostać wzbogacone między innymi o mobilną autoryzację oraz możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłacenia parkingu. Bank pracuje też nad projektem "Talk to IKO", który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.