Portugalski brat Biedronki wprowadza nową aplikację mobilną. Sieć Biedronka już niedługo zrobi to samo
Portugalska sieć handlowa Pingo Doce, należąca do Jeronimo Martins wprowadziła nową aplikację mobilną. Wygląd i funkcje nowe "appki" mogą sugerować zmiany, jakie wdroży w swojej aplikacji już jesienią sieć Biedronka - napisały wiadomoscihandlowe.pl.
Oglądaj najnowsze promocje i planuj zakupy z ding.pl
Sieć sklepów Pingo Doce zaprezentowała właśnie swoim klientom nową aplikację mobilną. Nie byłoby w tym nic sensacyjnego, bo detaliści na całym świecie aktualizują swoje oprogramowanie, ale Pingo Doce, tak jak Biedronka należy do grupy Jeronimo Martins. Z kolei Biedronka na jesień zapowiedziała aktualizację obecnie mocno leciwej aplikacji mobilnej.
Nowa aplikacja mobilna Pingo Doce jest sprzężona z kartą klienta. Daje możliwość przeglądania gazetek, tworzenia listy zakupów w oparciu o produkty dostępne w sklepach i proponuje klientom wybrane artykuły na podstawie ich wcześniejszych preferencji.
W aplikacji Pingo Doce klienci mają możliwość wyszukiwać produkty głosowo lub skanując ich kody kreskowe. Aplikacja oferuje również zamawianie posiłków z możliwością ich odbioru w sklepie.
Takie funkcje nie są na rynku nowością. W Polsce znane są chociażby użytkownikom aplikacji sieci Carrefour, Lidl czy Auchan, które wśród rodzimych detalistów mają jedne z najbardziej rozbudowanych "apek".
Wracając do aplikacji zakupowej Twoja Biedronka, to oprogramowanie jest dosyć przestarzałe, zarówno pod względem wizualnym, jak i patrząc pod kątem oferowanych funkcji. Ostatnia aktualizacja tej "apki" miała miejsce w lipcu 2016 roku.
Klienci Biedronki zarzucają aplikacji Twoja Biedronka awaryjność, brak możliwości podpięcia do niej karty lojalnościowej Moja Biedronka, problem z odzyskaniem zapomnianego hasła i mało intuicyjną obsługę.
Przypomnijmy, że Biedronka już w marcu br. potwierdziła termin debiutu nowej aplikacji mobilnej. Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka, w odpowiedzi na pytanie portalu wiadomoscihandlowe.pl powiedział, że "ten projekt już jest wdrażany w dobrym tempie". - Naszym celem jest uruchomienie aplikacji jesienią 2021 r. i jesteśmy przekonani, że nam się to uda - mówił.
Wyjaśnił, że sieć należąca do Jeronimo Martins zamierza "zdigitalizować" kartę Moja Biedronka. Co zapewne oznacza, że karta zostanie zintegrowana z powstającą aplikacją. Równocześnie firma pracuje nad nowymi narzędziami cyfrowymi, które ułatwią wykonywanie pracy osobom zatrudnionym w sklepach oraz w innych miejscach w strukturze firmy.