Biedronka tworzy potężny sojusz zakupowy Epic Partners ze znanymi europejskimi sieciami handlowymi!

Epic Partners - tak będzie się nazywać nowy, europejski sojusz zakupowy, w skład którego wejdzie m.in. sieć dyskontów Biedronka. W projekcie uczestniczyć będą także sieci handlowe z Niemiec, Rosji, Portugalii, Szwajcarii, Szwecji i Holandii - informują wiadomoscihandlowe.pl.

O sprawie donosi "Lebensmittel Zeitung". W informacji dziennika wynika, że członkami grupy zakupowej będą - obok Biedronki - także portugalski oddział Jeronimo Martins, rosyjski Magnit, szwedzka ICA, szwajcarski Migros, niemiecka Edeka i holenderski Picnic.

Siedzibą sojuszu zakupowego będzie szwajcarska Genewa. Za pomysłem powołania do życia nowego podmiotu stoi Edeka, która kilka miesięcy temu opuściła grupę zakupową o nazwie Agecore. Niemiecki detalista po krótkich poszukiwaniach znalazł nowych partnerów do wspólnego negocjowania warunków zakupowych na poziomie ponadkrajowym.

Reklama

Prezesem Epic Partners zostanie Gianluigi Ferrari, czyli... do niedawna szef Agecore. Jest on także dyrektorem generalnym Everestu, czyli mini-grupy zakupowej pomiędzy Edeką a e-sklepem Picnic, który działa nie tylko w Holandii, ale również w Niemczech (i w który zainwestowała Edeka).

Partnerzy w ramach nowego sojuszu prowadzą działalność łącznie w 10 europejskich państwach. EuroCommerce, organizacja reprezentująca w Brukseli interesy gigantów handlowych, wydała już oświadczenie w sprawie powołania do życia nowego podmiotu. W stanowisku można przeczytać, że w ramach sojuszu nie będą prowadzone wspólne zakupy warzyw, owoców ani innych nieprzetworzonych produktów żywnościowych.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

- Sojusz nie będzie mieć żadnej styczności z dostawcami z grupy małych i średnich przedsiębiorstw ani z rolnikami - podkreślono.

Epic Partners będzie natomiast negocjować w imieniu swoich członków "komplementarne usługi międzynarodowe i działania marketingowe z największymi międzynarodowymi producentami marek, ze szczególnym uwzględnieniem pakowanych produktów przetworzonych". Innymi słowy, negocjacje zakupowe prowadzone będą z największymi producentami z rynku FMCG.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »