Uwaga! Dostają darmowe abonamenty

W Polsce dodatkowo na zdrowie ubezpiecza się już ponad 2,5 mln ludzi. Z tej liczby 754 tys. osób płaci z własnej kieszeni, informuje "Gazeta Wyborcza". Reszta dostaje od pracodawców darmowe abonamenty.

Reszta to etatowi pracownicy firm, którym pracodawca zaoferował abonamenty medyczne. Najwięcej takich klientów ma grupa Lux Med. Z podstawowych pakietów Lux Medu korzysta 800 tys. osób zatrudnionych w sześciu tysiącach firm. Inni gracze z podium to Medicover - 400 tys. klientów, i Enel-Med - 150 tys.

Nic dziwnego, że firmy na wyścigi oferują pracownikom abonamenty. Według zajmującej się rekrutacją firmy Antal International dla pracowników, poza pensją, liczy się właśnie dostęp do prywatnej opieki zdrowotnej. Koszt dla firmy jest nieduży, bo ceny podstawowych abonamentów zaczynają się od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

Reklama

_ _ _ _ _ _

Wartość rynku prywatnej opieki medycznej w latach 2014-2018 będzie rosła średnio o 5,7 proc. rocznie. Dodano, że w 2013 roku wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej wzrosła o 4,6 proc. i wyniosła 35,4 mld zł.

Według szacunków PMR, w roku 2016 wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej przekroczy 40 mld zł. W opinii PMR rynek ubezpieczeń zdrowotnych nie jest obecnie dynamizowany przez żadne istotne czynniki, poza czynnikami makroekonomicznymi.

Pakiety medyczne pod okiem fiskus

Co oznacza podatek od abonamentu medycznego?

Eksperci nie spodziewają się znacznego przyspieszenia wywołanego np. zmianami legislacyjnymi. Analitycy PMR uważają, że rynek abonamentów medycznych w Polsce jest dość stabilny i dynamiki powyżej 10 proc., jakie miały miejsce w ubiegłych latach, nie powinny się utrzymać.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: abonament | pakiet medyczny | służba zdrowia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »