Wirtualny Volkswagen
Już od kwietnia br. Volkswagen Bank Polska rozpocznie prowadzenie rachunków bankowych w formie bankowości bezpośredniej. W ofercie banku znajdą się wysoko oprocentowane konta (16,5 - 16,7 proc.) oraz lokaty (15,45 - 17 proc.).
Volkswagen Bank, który do tej pory prowadził głównie działalność kredytową (kredytowanie zakupów samochodowych) wprowadza na rynek atrakcyjną ofertę rachunków bankowych dla osób prywatnych oraz przedsiębiorców. Nowe produkty oferowane będą klientom w formie bankowości bezpośredniej i nosić będą nazwę Volkswagen Bank direct.
Nasza strategia nie przewiduje budowy małych oddziałów, będziemy więc jedynym bankiem w Polsce rezygnującym z obsługi w nich klientów. Kontakt z klientami prowadzić będziemy wykorzystując nowoczesne technologie - Internet i telefon - powiedział na wczorajszej konferencji prasowej Grzegorz Tracz, prezes zarządu Volkswagen Bank Polska. Nie będę ukrywał, że zmusza nas to do postawienia sobie wysokiej poprzeczki w poziomie obsługi klienta, zaoferujemy więc profesjonalizm oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa. Od razu dodam, że nie przewidujemy tego, że nasza działalność się nie powiedzie.
Nie mamy wyjścia, jesteśmy skazani na sukces - dodał Grzegorz Tracz.
Oferując usługi typu direct banking Volkswagen Bank Polska realizuje tym samym strategię firmy matki, która od ponad 10 lat prowadzi bankowość bezpośrednią w Niemczech. Niemiecki Volkswagen Bank direct zajmuje obecnie trzecią pozycję na rynku pod względem wartości zdeponowanych na rachunkach środków (7,2 mld DEM) konkurując głównie z Comdirect Commerzbanku i Direktanlage (DiBa).
Obecny na konferencji Sigfrido Caprano, dyrektor departamentu obsługi bezpośredniej Volkswagen Bank Polska powiedział, że polski rynek jest dla jego banku niezwykle atrakcyjnym i jednym z najdynamiczniejszych w Europie. Przede wszystkim dlatego, że polska gospodarka rozwija się już od kilku lat w bardzo szybkim tempie, przez co rośnie popyt na nowoczesne techologie i usługi, także finansowe.
Natomiast Grzegorz Tracz, odpowiadając na pytania dziennikarzy stwierdził, że w porównaniu z ofertą mBanku, Volkswagen Bank direct oferuje korzystniejsze oprocentowanie i ma lepszy serwis, przede wszystkim dzięki temu, że bank nie musi ponosić żadnych środków na tworzenie sieci oddziałów. Prezes nie chciał jednak powiedzieć, jakie środki bank zamierza przeznaczyć na inwestycje w nową formę bankowości. Powiedział tylko, że kwoty nie będą aż tak wysokie jak te, które na rozwój przeznaczył BRE Bank otwierając w listopadzie ub.r. mBank (BRE Bank wydał ok. 50 mln dolarów). W ciągu pięciu lat planujemy pozyskać od 50 do 70 tysięcy klientów i sądzę, że jest to zadanie jak najbardziej wykonalne, tym bardziej, że stopniowo będziemy rozszerzać ofertę o ROR-y, karty kredytowe i kredyty konsumenckie. Jeśli chodzi zaś o zyski to chcielibyśmy osiągnąc je po trzech latach działalności na rynku - powiedział prezes Volkswagen Bank Polska (porównując: mBank do końca bieżącego roku planuje pozyskać nawet do 150 tys. klientów).
Po dwóch i pół roku działalności w naszym kraju Volkswagen Bank Polska Bank wypracował ponad 4,7 mln zł zysku.